Synchroniseren van ondertitels

Een veel besproken topic dat weet ik (iig veel oude topics gezien) maar hoe kun je in VLC ondertitels synchroniseren? Er ondertitels inkrijgen is gene probleem maar ze lopen niet optijd. Weet iemand hoe dit makelijk gaat? Heb al wat draatjes gelezen, maar geen antwoorden...

Weet niet zeker of VLC dat kan, heb het zelf nog niet geprobeerd. Maar altijd zo sukkelen met codecs en subtitles en andere programmatjes om toch maar die film niet te hoeven huren in de videotheek en er warempel wat eurotjes voor over te hebben. Dat gaat toch veel sneller, je hebt dan nog eens beter beeld & geluid ook.. En ja, de subtitles lopen dan zeker synchroon.

Staat er niets op versiontracker om subs te synchen?

Gaat het om srt files of om embedded subs zoals in ogg of mkv?

[quote:e3368261e0="klaus"]Weet niet zeker of VLC dat kan, Staat er niets op versiontracker om subs te synchen?[/quote:e3368261e0]

niet dat ik kan vinden, heeft er iemand ervaring mee?

[quote:79fc7a480d="roy"]Gaat het om srt files of om embedded subs zoals in ogg of mkv?[/quote:79fc7a480d]

ik heb srt files, wat zijn die andere?

Die anderen zijn bestandsformaten waarin verschillende ondertiteltracks en audiotracks kunnen zitten.

Srt bestanden kan je gewoon later of eerder laten beginnen in VLC:

http://www.videolan.org/doc/play-howto/en/ch03.html
klik op “Using Subtitles”
Scroll naar “Subtitles files”
en daar staat hoe je de subtitles later en eerder kan laten beginnen bij het open van het bestand.

aha, dankje wel (handige link had geen handleiding of iets)

Neem aan dat je er uit komt, maar het is heel makkelijk.

Open een bestand via de menu balk en vink dan aan dat je subs wilt gebruiken, dan moet je de lokatie opgeven van die subs en je kan dan de vertraging e.d. zelf invullen. Het is dan wel even schatten hoeveel maar dat lukt meestal wel. op www.nlondertitels.com staan genoeg subs en mocht je er een hebben die neit werkt probeer dan een ander, hoef je niet moeilijk te doen.