Syncing problemen met iPhone en Macbook

Hallo allemaal,

Ik heb altijd al problemen gehad met het syncen van mijn iPhone foto’s naar iPhoto op mijn Macbook. De nieuwste foto’s worden nooit meteen gesynct. Dat is ook de reden dat ik er ook bijna niet meer op vertrouw, en dan maar meteen een foto Airdrop want dat werkt sneller. Maar goed, ik snap niet waarom het niet meteen wordt gesynchroniseerd, dat zou het nog makkelijker maken. Disclaimer: ik heb wel vaak mn wifi uit en zit bijna altijd op 5G maar ik heb unlimited data dus dat is geen probleem.

Ik vond dit artikel maar zonder echt een oplossing:

https://discussions.apple.com/thread/254441821

Iemand anders een idee?

Heb je bij de Instellingen/Mobiel netwerk/Foto’s de radio button op je iPhone wel aanstaan ?

En zijn je AppleID op de devices hetzelfde ?

En staat bij je iCloud voorkeuren aan, dat deze iPhone mag synchroniseren met iCloud ?

Alleen als al deze voorwaarden aan staan kan het werken.

Foto’s worden nooit stante pede geüpload naar iCloud. Pas als de iPhone denkt dat er nu wel een gaatje is om die data erdoor te pompen (toch een aantal MB per foto) en er voldoende batterijcapaciteit (zie ook het artikel waar je naar linkt) is om dit probleemloos te doen, zal de upload worden uitgevoerd. Het kan dus inderdaad even - en soms zelfs langer - duren tot je een gemaakte foto ook in iCloud (en dus ook op een ander device) terugziet.

Zoiets dacht ik dus ook al ja. Werkt nog niet helemaal ideaal dus, wel jammer maar goed wellicht in de toekomst. Tot die tijd biedt Airdrop een prima oplossing.

@nnsa : alles wat jij aangeeft staat aan.

Bedankt voor de hulp iig heren!