Synology DS2411+ vs DS2413+

Beste one more thing gebruikers

kunnen jullie mij iets meer vertellen over de verschillen tussen deze 2 modelen
Synology DS2411+ vs DS2413+.
ik zie namelijk geen verschil in deze 2 producten ik zou één van deze 2 kopen.

Groetjes
Elisa

http://www.synology.nl/products/spec.php?product_name=DS2411%2B&lang=nld#p_submenu

http://www.synology.nl/products/spec.php?product_name=DS2413%2B&lang=nld#p_submenu

Zo moeilijk is dat toch niet? 13 heeft betere specs. 13 is 2012/2013 model, de 11 is 2010/11 model//

het verschil zal in het bouwjaar zitten.
2413+ is de laatste versie van deze serie.

het verschil zit hem in de processor, het geheugen en de aanwezigheid van een usb3 poort. het stroomverbruik van de 2413 is ook iets hoger. als je je nas alleen gaat gebruiken als fileserver is de 2411 een prima keuze (je gaat het verschil niet merken met het duurdere model). als je ook meerdere applicaties gaat gebruiken (mediaserver, webserver enz.) is de 2413 de juiste keuze.

Merci voor de informatie

Wat goed is om in de gaten te houden; Synology levert officieel maar 3 jaar ondersteuning op hun apparaten. Daarbij wordt gekeken naar de laatste twee cijfers van het typenummer. Als je nu een ~11 model koopt, heb je kans dat firmware upgrades vanaf 2014 niet meer geïnstalleerd kunnen worden.

Ik heb bijvoorbeeld mijn DS207 gekocht begin 2009; in 2011 kwam de nieuwe firmwareversie 4.x uit, met allerlei nieuwe functies, maar die kon daar dus niet meer op. Ook Lion werd in eerste instantie niet ondersteund. In Lion waren veel zaken veranderd in de manier waarop gecommuniceerd werd met de Synology, en pas na veel vragen heeft Synology nog een kleine 3.x update uitgebracht zodat oudere modellen nog wel met OS X 10.7 en hoger konden werken. Een volgende keer zijn ze wellicht minder coulant.

Ik vind het een slecht beleid om op deze manier te bepalen of klanten mee kunnen upgraden; het is blijkbaar geen probleem dat een model een jaar of twee verkocht wordt, maar meegaan in de upgrades hangt af van het jaar waarin Synology het uitbracht. En ik kan me een model herinneren dat eind van het jaar uitkwam, en dus maar 2 jaar en 2 maanden gegarandeerd ondersteund ging worden.

Afgezien daarvan; fantastische apparaten, die veel kunnen, voor relatief schappelijke prijzen. Maar er zit dus een addertje onder het gras...