Systeem 7.0 naar 7.1

Waar vind ik een updater die 7.0 naar 7.1 update (Nederlands)? Open transport (voor mn netwerkverbinding) werkt namelijk alleen vanaf systeem 7.1.

Kun je dat niet ergens in de online-archieven van apple vinden?? Ergens onder support en dan old systems......is een hoop gezoek. Maar ik heb er ooit systeem 7.5 vandaan gehaald. Veel succes.

Daar had ik al gekeken maar ik vond alleen maar 7.0.1 en niet 7.1. En 7.5 is ook niet echt een oplossing...

Op de installatiediskettes van mijn LC 630 staat system 7.1.2 (engels). Ik word helemaal nostalgisch - diskettes, systeem 7. Maar daar heb jij natuurlijk niets aan...

Waarom is 7.5 geen oplossing?

7.5 is niet echt een oplossing omdat de Mac (IIci) maar 12 mb geheugen heeft en er zoveel mogelijk moet vrijblijven, omdat ie een onderdeel is van een protools-setje.

ik heb 7.5.3 draaien, neemt 2743K in van het geheugen. Ik heb enkele extensies uitgezet. Met een beetje tweaken kun je die 2,7MB dus misschien nog wel lager krijgen.

Is dat teveel?

Ik ga het nu even proberen. Misschien kan ik ook wel wat geheugen erbij proberen te krijgen (er kan geloof ik max. 128 mb in).

Ik dacht dat de topic over Filemaker ging! Iets duidelijker zou wel fijn zijn... Of dit bericht bij classic plaatsen...

Ik ken filemaker niet echt, weet alleen dat het een database-programma is... en classic is alleen 9 toch? Maar ik heb de titel nu veranderd...

Dit is prima zo!!!

Er is nu systeem 7.5 op (met Open Transport, TCP/IP enzo), maar de netwerkverbinding werkt nog steeds niet :(. In de Mac zit een Farallon EtherMac netwerkkaart (met RJ45 connector), maar het lampje blijft maar knipperen als ik m op mn switch aansluit, en op mijn switch gaat er geen lampje branden :sick:. Ik wou 'm graag met m'n iMac via timbuktu besturen...

Misschien een domme opmerking, maar heb je de juiste kabel?

Tegenwoordig maakt het niet meer uit of je een crossed of een gewone kabel gebruikt, Mac schakelt automatisch. Maar ik weet niet of die oude computers dat ook al deden.

Even nagecheckt en het is een gewone 'patch-cable'. Kan die kaart soms niet overweg met switches. maar alleen met hubs ofzo? Ik had m net bij TCP/IP op dhcp, maar er gebeurde niks.

<duizel>Wm</duizel> weet ik ook allemaal niet .

Maar je hebt een iMac en een IIci, kun je die niet direct aan elkaar hangen, om te testen? Dus kabeltje van iMac gelijk in IIci.

Ik ga het proberen. Maar ik heb geen crossover kabeltje meer, geloof ik... En op de iMac staat OS X 10.3.4 en op de II staat systeem 7.5.3

Je kan heel makkelijk zien of een UTP kabel een gewone kabel of een cross-cable is. Wanneer je de connectors naast elkaar houdt met het lipje van je af, moet bij een gewone kabel de volgorde van de kleurtjes hetzelfde zijn bij beide connectoren. Is de volgorde anders, dan is het een cross-cable.