Systeem bijwerken

Weet iemand hoe je je systeem kunt bijwerken? ik zou moeten opstarten vanaf de instalatie cd en dan via schijfhulp herstel volume maar als ik opstart via de instalatie cd word de installer gestart en net maar net voor het type van instalatie is de "ga door" knop grijs (niet indrukbaar) en komt er dat er 80GB nodig is voor de instalatie en er maar 72GB vrij is

kan iemand helpen?

Je hoeft ook niets te installeren. Als de OS schijf gestart is kun je links in de bovenbalk (weet niet precies waar, ik heb de schijf er nu niet in) kiezen voor het schijfhulpprogramma. Maar je kunt trouwens ook vanuit Programma's>Hulpprogramma's het schijfhulpprogramma starten hoor. dat helpt ook al een heel eind.

Heb opgestart met C ingedrukt (hoelang moet dit eigelijk? van als je de start knop indrukt tot je je bureaublad ziet?) ik heb dan gewoon normaal opgestart met de cd erin maar dan blijft de "herstel volume" knop grijs :(

Heb je wel eerst een volume aangeklikt? Links in het schijfhulpprog. zie minimaal je jouw harde schijf en de OSX-cd. Klik op de harde schijf, dan moet 't grijs weggaan.

Ben dus al zover geraakt cd erin opstarten met C installer start eerst taal goedzetten (nederlands) dan naar schijfhulp volume herstellen (komen 4 rode zinnen overlappende extentallocatie bestand 30238d) maar met ander nr schijfhulp stoppen installer stoppen (die automatisch was opgestart) herstart en het werkt nog niet :( doe ik iets verkeerd???? of is er gewoon niets aan te doen?

[quote:18b42f0c11]Ben dus al zover geraakt cd erin opstarten met C installer start eerst taal goedzetten (nederlands) dan naar schijfhulp volume herstellen (komen 4 rode zinnen overlappende extentallocatie bestand 30238d) maar met ander nr[/quote:18b42f0c11] Taal maakt niet uit bij schijf ehbo. Rode zinnen? Dat ken ik niet. [quote:18b42f0c11] schijfhulp stoppen[/quote:18b42f0c11] Laat je het niet helemaal lopen tot het eind? [quote:18b42f0c11] installer stoppen (die automatisch was opgestart) [/quote:18b42f0c11] da's normaal volgens mij... [quote:18b42f0c11] herstart en het werkt nog niet :( doe ik iets verkeerd???? of is er gewoon niets aan te doen?[/quote:18b42f0c11] Wil je iets extra's vanaf de cd installeren? Wat werkt er niet?

gezien het feit dat je het over rode zinnen hebt, heb je het over classic? want daar krijg je rode zinnen als je schijf ehbo doet en er dingen herstelt moeten worden, misschien dat dat dingen verklaart

Ja ik laat hem lopen tot het voltooid is

m’n explorer, iCab, safari, camino quicktime, iDVD en classics sluiten meteen na opstart af met de error “onverwachts gestopt”
alleen via een link in mail krijg ik safari opgestart maar kan ik niet in de werkbalk (safari archief wijzig weergave enz) niet aanklikken of het stopt weer
(loopt al een draad hierover)
ben ik vanmiddag even naar de enige (denk ik) apple dealer geweest in aalst voor norton untillies maar hij raadde mij aan eerst via de instalatie cd de harde schijf te repareren met schijfhulp
normaal zou ie moeten werken…
heb zowat alles gedaan
enige dat ik kan doen is norton of diskwarrior kopen…
of heeft nog iemand tips?

Nee onder X (of dat zou het toch moeten zijn)
is er en mannier om dit te controleren?

Je moet toch je harde schijf selecteren? (die met de naam die je zelf kan veranderen)

Ook ik heb vaak rode zinnen in de "herstelfunctie"

Hij geeft aan dat er XXXX bestanden moeten zijn en dat er maar XXXX- 1 is.

Ik weet absoluut niet hoe ik dit moet oplossen en wat het betekend, het is echt onder OS X.

[quote:e0beaedebc]Ook ik heb vaak rode zinnen in de "herstelfunctie"

Hij geeft aan dat er XXXX bestanden moeten zijn en dat er maar XXXX- 1 is.

[/quote:e0beaedebc]

Is dit niet bij controleer/herstel volumebevoegdheden?
heb ik ook soms maar geen rode

soms meerdere rode regels

In ieder geval geen norton kopen, daar lees je slechte dingen over. Diskwarrior is O.K. Is je harde schijf misschien helemaal vol? Dat kan ook tot problemen leiden.

nee nog 72GB ofzo vrij de winkel waar ik het gevraagd heb werken ze al jaren met norton ze zeiden dat norton meer voor dagdagelijks gebruik is en diskwarrior alleen voor de echt erge gevalle als harde schijf crasht ofzo ze hebben er nog geen klachten over gehad