Systeem installeren vanaf firewire drive?

Ik ga op (werk)vakantie en neem mee; mn powerbook + 60 gb firewire HD met bootable sys backup (10.3).

Voor mijn werk is het absoluut noodzakelijk dat als er iets mis gaat, ik mijn systeem kan herinstalleren.

• Kan dat vanaf mijn portable FW HD, via bv target mode?
  • Heb je eigenlijk een werkbaar systeem als je vanaf fire wire blijft booten en je PB HD gewoon overslaat? (iemand ervaring?)
  • En hoe zit het met andere programmas/serienummers (Adobe collection)?

Ik wil dit graag weten omdat ik anders mijn install CD’s ga mee nemen.
Dank, BR_76

[quote:43a6ad02e8="BlueRose_76"]Ik ga op (werk)vakantie en neem mee; mn powerbook + 60 gb firewire HD met bootable sys backup (10.3).

Voor mijn werk is het absoluut noodzakelijk dat als er iets mis gaat, ik mijn systeem kan herinstalleren.

• Kan dat vanaf mijn portable FW HD, via bv target mode?
  • Heb je eigenlijk een werkbaar systeem als je vanaf fire wire blijft booten en je PB HD gewoon overslaat? (iemand ervaring?)
  • En hoe zit het met andere programmas/serienummers (Adobe collection)?

Ik wil dit graag weten omdat ik anders mijn install CD’s ga mee nemen.
Dank, BR_76[/quote:43a6ad02e8]

Ik ga op (werk)vakantie en neem mee; mn powerbook + 60 gb firewire HD met bootable sys backup (10.3) en m’n tandenborstel. Volgende! :stuck_out_tongue:

Maareh, de eerste vraag heb ik geen antwoord op. De tweede vraag wel. Ja, dat kan, ik heb zelfs van iemand gehoord dat ie vanaf z’n iPod OSX draaide, al schijnt dat niet zo gezond te zijn voor een iPod. Dat met die serienummers weet ik weer niet.

Dat hoeft niet in Target mode. Als je een bootable back-up van je system maakt op en firewire schijf, bijvoorbeeld via Carbon Copy Cloner, dan kun je gewoon van die schijf opstarten. Als je ook de programma's en documenten meeneemt dan kun je in de meeste gevallen op een andere Mac opstarten alsof het de jouwe is. Via hetzelfde back-up progje kun je later de back-up weer terug klonen mocht er iets fout zijn gegaan op het origineel. Programma's zoeken in de bibliotheek van het aktieve systeem naar registratiegegevens e.d. Aangezien bij een cloon daar alles aanwezig is werkt het dus gewoon. Je kunt natuurlijk ook alleen die PB meenemen en de back-up thuis laten, wel zo veilig.

[quote:522652ffce="BlueRose_76"]Voor mijn werk is het absoluut noodzakelijk dat [b:522652ffce]als er iets mis gaat[/b:522652ffce], ik mijn systeem kan herinstalleren...[/quote:522652ffce]

Die link leg ik niet… Mac OS X en iets misgaan… :finderoud: :innocent: :stuck_out_tongue:

[quote:7ba546ac9b="Nic"][quote:7ba546ac9b="BlueRose_76"]Voor mijn werk is het absoluut noodzakelijk dat [b:7ba546ac9b]als er iets mis gaat[/b:7ba546ac9b], ik mijn systeem kan herinstalleren...[/quote:7ba546ac9b]

Die link leg ik niet… Mac OS X en iets misgaan… :finderoud: :innocent: :P[/quote:7ba546ac9b]

1e Wet van Murphy…alles wat fout kan gaan

2e …het gaat altijd een keer fout, net als je het niet kan hebben, dus…

ik zou alles meenemen, originele instalatie CDs enz., serienummers, wat zijn nou die paar extra CDs,
ik ben net weg geweest en had ook alles mee, Airport Express, extra ethernetkabel, en wat hebben ze in het hotel, alleen maar telefoon, dus inbellen, inbellen op Chello???, of mac.com
Dus " be prepared" ( Lion King)
Of je kunt opstarten van een Firewire drive weet in niet, je kunt wel weer je systeem ervan installeren,ook van je iPod kan daten je kunt wel Photoshop enz. draaien van je Firewire drive…

Dank voor de reacties. Ik wilde de cds thuis laten ook met het oog op diefstal/verlies/beschadiging. Tja en verder, ik heb hem al een 1 1/2 jaar, gebruik hem op veel locatie en heb nog nooit problemen gehad. Zul je net zien.

[quote:595573ccaf]Dat hoeft niet in Target mode.
Als je een bootable back-up van je system maakt op en firewire schijf, bijvoorbeeld via Carbon Copy Cloner, dan kun je gewoon van die schijf opstarten. Als je ook de programma’s en documenten meeneemt dan kun je in de meeste gevallen op een andere Mac opstarten alsof het de jouwe is. Via hetzelfde back-up progje kun je later de back-up weer terug klonen mocht er iets fout zijn gegaan op het origineel.
Programma’s zoeken in de bibliotheek van het aktieve systeem naar registratiegegevens e.d. Aangezien bij een cloon daar alles aanwezig is werkt het dus gewoon.[/quote:595573ccaf]

Ok, dat is duidelijk.

Als ik het goed begrijp is het dan;

• Exacte kloon van Powerbook HD naar Firewire HD
  • opstarten vanaf Firewire HD met bootable systeem
  • hele Powerbook HD erasen
  • Excacte kloon van Firewire HD terug zetten?

Ja, maar alleen als er iets fout gaat hè! Nogmaals, ik zou de firewire disk met de backup thuis laten. Op werkweek lijkt het me handiger om alleen de PB bij je te hebben en niet nog eens een extra apparaat met weer een eigen voeding en kabels. Bovendien ligt hij thuis veiliger lijkt me.