Ik ben stom geweest. Heb finder weggegooid en dat bevestigd met het wachtwoord.
Resultaat: " Panic cpu caller 0x002 etc" tot en met “unable to find driver for this platform”
Krijg hem met geen mogelijkheid meer opgestart. opstart CD Rom no 1 erin: geen resultaat en cd komt er ok niet meer uit. Iemand enig idee wat ik moet doen om hier verbetering in te krijgen?
[quote:5fac2bbcd2="basiel"]herinstalleren he en wat was je aan het denken toen je besloot finder weg te smijten?[/quote:5fac2bbcd2]
Dat probeert hij ook… heb je mede mac gebruikers in de omgeving. Ik zou je schijf er ff uithalen bij iemand anders in zijn mac gooien en weer het systeem er op nieuw opzetten… ook ff wel van te voren dingen backuppen enzo. Dan schijf weer op zijn eigenplekje en proberen te starten. Als hij nou niet start moet je ff je moederboard resetten door een klein rood knopje heel ff in te houden en dan nog een keer proberen. Succes
[quote:e2c4fb2621="Turbanus"]Zet de mac uit... doe de dvd erin en start op met de "c" ingedrukt..... dan alles installen en hoppa....[/quote:e2c4fb2621]
Als dat werkt is het natuurlijk wel het beste… beschouw mijn advies maar als een uiterste manier.
Ik heb inmiddels de opstartschijf aan de praat, even een check : wat moet ik doen, alles opnieuw installeren (en ben ik dan ook mijn pas geinsatlleerde software kwijt inclusief data) of is het mogelijk om alleen het OS te installeren en welke keuzes moet ik dan maken?
Yes!! Het draait weer. Iedereen heel erg bedankt voor de snelle reacties. Ik kruip enigszins beschaamd maar een ervaring rijker in m'n bedje. Wel blij dat m'n macje weer zijn gezicht laat zien.