Systeembeheer - Onderhoud OSX en schijven

[quote:post_uid0="Bert"][quote:post_uid0="iguana9999"]Ik zelf heb 2 macosx partities: 1 werk partitie en 1 met een gestripte application folder met Norton Utilities en Drive 10.[/quote:post_uid0] Ik heb zelf 3 partitities aangemaakt, een voor OSX, een voor OS9 en een werkpartititie.

Als je goed begrijp zou ik bijv. op de werkpartititie een uitgekleed OSX kunnen installeren + applicationfolder met Norton Utilities en/of Drive 10.[/quote:post_uid0]
Ja dat zou je kunnen doen. Is je Werk partitie erg groot? Ikzelf vind het makkelijker om een partitie met macosx te hebben zonder veelgebruikte applicaties. Om even terug te komen op mijn partities. Ik heb 2 MacOSX
partities van elk 1.2 Gb, 1 applications partitie van 1.5 Gb met alleen programma's, 1 partitie van 9 Gb met mijn user account en bestanden etc.
een Swap partitie van 350 Mb en een Backup partitie van 700 Mb voor backup en CD branden.

Het is wel even werk om dit zo in te delen, maar het werk erg goed.
Voordeel is dat je je systemen gescheiden heb van je gebruikte programma's en user account. Dus bij problemen kun je rustig je systeem herinstalleren.

[quote:post_uid0="MacMickey"]Tja...hoe kan je nu je schijf volledig en goed defragmenteren alstie in gebruik is??? :p

Denk dat dat een van de windhoos problemen is…[/quote:post_uid0]
Klopt !!!

Kijk maar naar het begin en diverse opmerkingen in deze thread waarbij het essentieel is dat oa. de defragmentatie-software vanaf een ander (uitgekleed) systeem over de schijven van het eigenlijke syteem gedraaid wordt. :wink:

Tja ik vind het ook nogal logisch...je kan de ketting van je fiets toch ook niet op gebroken schakels controleren terwijl je aan het fietsen ben?? (weet het beetje rare vergelijking kon ff zo snel nix anders verzinnen :p ) Ik snap dus niet dat Windhoos gebruikers denken dat ze hun schijven zo kunnen onderhouden...maar ja ik snap zowiezo al helemaal nix van Windhoos gebruikers... :p

[quote:post_uid0="MacMickey"]Tja ik vind het ook nogal logisch...je kan de ketting van je fiets toch ook niet op gebroken schakels controleren terwijl je aan het fietsen ben?? (weet het beetje rare vergelijking kon ff zo snel nix anders verzinnen :p ) Ik snap dus niet dat Windhoos gebruikers denken dat ze hun schijven zo kunnen onderhouden...maar ja ik snap zowiezo al helemaal nix van Windhoos gebruikers... :p[/quote:post_uid0] Jij kan het ook niet laten Hè ... ik OOk niet :p , maar ze vragen er ook zelf om ;)