systeemfonts in suitcase

Ik werk veel met indesign cs en illustrator cs. Nu gebruik ik ook suitcase x1. Nu heb ik alles via fontdoctor opgeruimd en op het bureaublad een apartemap aangemaakt en daar alle lettertypes ingezet. Maar aan de systeemlettertypen heb ik niks gedaan. Nu heb ik een bestandje van een klant gekregen met daarin de courier new lettertype. Maar kan deze niet activeren omdat hij wordt gebruikt door het systeem en moet het doen via de sysyteem manager. Maar daar kan ik het lettertype ook niet activeren omdat hij grijs blijft. De courier staat in de systeemmap maar ook in de lettertypenmap op mijn bureaublad die ik aangemaakt heb. Kan ik ongestraft de systeem lettertypen verplaatsen naar de map op mijn bureaublad. En ze dan door suitcase laten beheren of moet ik wat anders doen.

Als je suitcase ook je systeemfonts wil laten beheren moet je dat in de voorkeuren aangeven. Suitcase verhuist ze dan naar een eigen mapje dat dan als aparte set zichtbaar wordt in je venster. Maar als Suitcase meld dat deze font al in je systeem zit, dan kun je die toch gebruiken?? Dat zijn overigens wel allemaal truetype fonts. je kunt in Suitcase ook nog aangeven dat je de voorkeur geeft aan T1 fonts boven hetzelfde font in TT format.

[quote:edd459c9fe="Deskman"]Als je suitcase ook je systeemfonts wil laten beheren moet je dat in de voorkeuren aangeven. Suitcase verhuist ze dan naar een eigen mapje dat dan als aparte set zichtbaar wordt in je venster. Maar als Suitcase meld dat deze font al in je systeem zit, dan kun je die toch gebruiken?? Dat zijn overigens wel allemaal truetype fonts. je kunt in Suitcase ook nog aangeven dat je de voorkeur geeft aan T1 fonts boven hetzelfde font in TT format.[/quote:edd459c9fe]

Even fontdoctor er weer over gegooid en aangegeven dat hij ook de systeemmap moet aanpassen en klaar.

If live whas so simple everybody use a mac