Systeemvoorkeuren

Ik ben in het bezit van een macbook pro 2015 en heb deze vanavond ge-update naar OS Big Sur. De installatie is gelukt en alles werkt naar behoren, echter staat er bij de app systeemvoorkeuren een 2 van waarschijnlijk twee updates. Nu wil ik systeemvoorkeuren openen waarna dit wordt opgestart echter meteen daarna krijg ik een melding dat systeemvoorkeuren onverwacht is gestopt. Ik wilde ook via systeemvoorkeuren de toegang tot mijn camera instellen, echter kan ik er niet bij komen. Heb al opgestart in veilige modus, dit biedt echter ook geen oplossing. De macbook is dan wel van 2015, op dit gebied ben ik echter een leek, ondanks dat ik me inmiddels redelijk red ook met mijn IMAC die geen problemen geeft. Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen om dit op te lossen, alle oplossingen via google kom ik tot nu niet uit.

Je zou nog kunnen proberen om een andere ‘test’ gebruiker aan te maken en te kijken wat er dan gebeurt. Crashed Systeemvoorkeuren dan ook, dan denk ik dat er een systeem-breed probleem aanwezig is. Als dat zo is betekent dit meestal systeem opnieuw installeren.

Test gebruiker aanmaken lukt niet aangezien ik dan de melding krijg dat systeemvoorkeuren afgesloten is. ik heb big sur nu opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft bestaan, ook dus met een nieuwe verse installatie.

Hoe heb je dat geïnstalleerd? Via recovery Mode en dan eerst de interne disk gewist? Of gewoon opnieuw over de oude versie?

Ik heb dat gedaan volgens een methode die ik op google vond, toetscombinatie tijdens herstart. Als dit niet juist is, hoor ik dat graag. Zou je mij dan wel een uitleg kunnen geven over de te volgen procedure?

Normaal gesproken op deze manier

1. Systeemschijf wissen
  2. Schijfherstel (controleren op fouten)
  3. Installatie van macOS