system.log - Wie kan deze mededeling ivm. USB analyseren?

Ik heb sinds enige tijd volgende meldingen in system.log[list:0ca98389cb]May 24 11:54:32 localhost kernel[0]: USBF: 34.222 [0x1be2000] The IOUSBFamily was not able to enumerate a device. May 24 11:54:32 localhost kernel[0]: USBF: 34.477 [0x1be2000] The IOUSBFamily is having trouble enumerating a USB device that has been plugged in. It will keep retrying.[/list:u:0ca98389cb]Ik vermoed dat het wat met mijn D-Link DBT-120 Bluetooth-module te maken heeft die in USB-poort 2 van mijn iMac USB-klavier zit. Systeemprofiel ziet alles wat Bluetooth aangaat en de module werkt probleemloos.

Wie is met zulke melding vertrouwd, verstaat ze en kan me een woordje uitleg geven?

(iMac G3 DV SE 400MHz)

Even een snelle scan gedaan op internet...

Die IOUSBFamily heeft te maken met het USB systeem.

Het enumereren daarvan houdt in dat het USB subsysteem van Mac OSX gaat kijken wat er allemaal aan hubs hangt. Bij 1 device treed blijkbaar een fout op.

Als het een niet terugkerend fenomeen is, dan zou ik me er niet druk over maken. Blijft het terug komen, zet dan het apparaat waarvan je de problemen vermoed uit of koppel het los. Zijn de meldingen dan weg, dan is opnieuw aansluiten op een ANDERE poort. Kijken wat ie dan doet.

Bedankt voor de info. Ik heb alle USB-randappararaten losgekoppeld en een voor een terug aangesloten. Het is niet de D-Link. Ik volg het op. Nu lijkt het [i:467554789d]'probleem'[/i:467554789d] opgelost. Hinderen deed het alleszins niet.

Heb je [url=http://lists.apple.com/archives/usb/2005/May/msg00006.html]hier[/url] al gelezen; en helpt het?

Het is een tijdelijk verschijnsel geweest.

Ik heb ook laatst iets soortgelijks met mijn Mac Muisje gehad. Lostrekken, op andere poort probleem weg. Terug zetten op de oorspronkelijke poort bracht het probleem ook niet terug.

Waaazig, als je het mij vraagt. :slight_smile:

Ik deed net hetzelfde en sindsdien heb ik die mededeling niet meer gezien.