System Requirements

Iedereen speelt wel eens goede game zoals Battlefield 1942, Spyhunter, Rainbow Six 3 etc. maar ik vind de 'Requirements' veel te hoog! Neem bijv. het nieuwe Battlefield Deluxe Edition heeft een minimaal van

Mac OS X 10.2.8 or later (oke kan nog)

PowerPC G4/G5, 867 MHz or faster!

256MB of RAM (kan ook nog wel)

1.6 GB free disk space (iedereen heeft tegenwoordig wel een grotere HD als 20GB)

3D Graphics Acceleration required (ATI Radeon 7500/nVidia GeForce 2 or better) (ook redelijk)

32MB of VRAM) (ook redelijk)

DVD drive required to install and play

Het zit me vooral in de processor requirements
De Windows versie is een stuk lichter!

Pentium 3 500 MHz processor!
128 MB RAM
400 MB hard disk space (oke dit het deluxe pack)
4x CD-ROM drive
32MB Direct3D and Hardware Transform & Lighting capable video card (using DirectX 8.1 compatible driver)
DirectX 8.1 Compatible Sound Card

Hoe kan het dat op een PC’s de games veel lichter zijn?
Een 867Mhz G4 is toch niet net zo snel als een 500Mhz P3?

mac en games is inderdaad niet alles. en 90% van de spelen zijn totaal niet goed geoptimaliseerd voor mac!

Wat kunnen een paar MHz doen? Ik draai ook bepaalde dingen die een veel hogere MHz vragen dan dat ik heb. Wat kan er mislopen? berekeningen: mss best goeie processor, maar toch ook een degelijke grafische kaart.

Trouwens, kan er bijna niet bij dat het hetzelfde spel is! 400 MB NTFS of zo en 1,6 GB HFS+… ello??? Is dat hetzelfde spelleke? Maar dan wel vier keer kleiner? Bull shit als je het mij vraagt.

En de laatste opmerking is ook een waarheid als een koe. Spellen worden vaak niet geoptimaliseerd voor ons, waardoor de eisen al wat hoger liggen.

mac is gewoon geen gameplatform.

ligt niet aan de hardware
ook niet aan osx

simpelweg omdat games neit geoptimaliseerd zijn.
verstaanbaar ook. Kost veel tijd, dus geld… en euh,
de pc game markt is VEEEEL groter dan mac game markt.
Daarom dat alleen maar populaire titels worden geport.

ach ja,
ik zie er nog niet vlug iets aan veranderen.

[quote:4289ed65d1="thijsbrg"]Iedereen speelt wel eens goede game zoals Battlefield 1942, Spyhunter, Rainbow Six 3 etc. [/quote:4289ed65d1]

Nee hoor. Nooit, echt helemaal nooit.

:smiley:

Nooit van gehoord...

Maar idd, spellen en mac samen… :cry:

Koop dan een playstation of andere spelconsole en je kan veel langer mee vooruit.
Een pc is ook maar snel verouderd.

Misschien ... dat Apple ooit een [b:f23a8521ba]gamePOD[/b:f23a8521ba] gaat maken :)

Die redeneringen van de Mac niet gemaakt voor games daar kan ik dus niet met mee?

Het is wel zo dat sommige code niet echt optimaal is om te vertalen naar Mac en dan ja moet de processor sneller zijn. Dat is nu eenmaal met de overheersing van die Wintel wereld. Het is alleen spijtig dat zij niet gebruik nemen van open standaarden, want moesten die er zijn in Windows dan zouden er zelfs nu nog meer Mac games ter beschikking komen.

Ook is het zo, en dat zie je hier al aan sommige reacties, dat er nog niet genoeg Mac gebruikers open staan voor het spelen van games op hun WERKPAARD. Wel ik koop dus zo een werkpaard om mij voor 60% bezig te houden met het spelen van spellen, hoe vreemd dat ook mag zij. Dit is het leukste platform om zo een dingen met te doen. Je hebt zo goed als geen problemen met om het even wat, wat je zelfs van de Windows gamers niet hoort zeggen. Of dit werkt niet of dat …

Nu Aspyr Media hun systeemeisen zijn soms ook niet altijd juist. Zo ken ik mensen die het spel Call of Duty heel goed bespeelbaar vinden op een 733 Mhz G4 tewijl zij van een minimum spreken van 867 Mhz, een ander heb ik zelfs gelezen dat het bij hem lukt op een Dual 450 Mhz. Deze personen zullen wel een heel goede video kaart aan boord hebben, maar zo zie je dat het soms ook wel anders kan.

Games op Mac is gewoon Cool 8)

Ik heb net een iBook gekocht, oké, hij is nieuw, dus de nieuwste spelletjes zou hij moeten aankunnen, ik wou dan een nieuwe medal of honor kopen, maar die ging te zwaar zijn, heb dan mohaa moeten kopen, ik heb er 50 € voor betaald terwijl hij in de Fnac voor 25 € voor windows lag :( .

Je hebt dan toch de delux uitvoering? Die kost normaal 50 en dan heb je MoHaa en spearhead in 1 doos.

Bedoel je met de nieuwe MoH “Call of Duty”?

Als je denkt dat die te zwaar is probeer ander eerst eens de demo om te zien of het lukt:

Klik Hier maar op om te downloaden

[quote:e247ece206="Susanne"]Koop dan een playstation of andere spelconsole en je kan veel langer mee vooruit. Een pc is ook maar snel verouderd.[/quote:e247ece206] Nee hoor, ik heb hier een ps2 en wat daar allemaal al aan mank is geweest en nog steeds is, is pas een paar jaar oud, gaat volgensmij net als een xbox maar een paar jaartjes mee en dan kan je een nieuwe kopen omdat dat ding het niet meer doet, of dat er zoveel aan gerepareerd moet worden dat de reparatie nog duurder is dan een nieuwe. Just give me my mac :innocent: :apple:

nope, ik heb niet deluxe. maar het belangerijkste is da 'k eens een deftig spel heb.

Met moh is het de tweede editie van eum een versie van medal of honor, niet call of duty denk ik...