Hallo,
Ik heb binnenkort tijdelijk geen beschikking over mijn iPhone 3G. Ik vroeg mij af of ik gewoon mijn T-Mobile iPhone i300 abbo simkaart kan gebruiken in een Nokia E71 (of een andere simlockvrije telefoon)?
Groet,
TNO
Hallo,
Ik heb binnenkort tijdelijk geen beschikking over mijn iPhone 3G. Ik vroeg mij af of ik gewoon mijn T-Mobile iPhone i300 abbo simkaart kan gebruiken in een Nokia E71 (of een andere simlockvrije telefoon)?
Groet,
TNO
natuurlijk, een SIM-kaart is niets anders dan jouw verbinding met de diensten van T-Mobile. De enige bijzonderheid aan het iPhone abonnement, is dat het compleet is afgestemd op gebruik met de iPhone (visual voicemail, onbeperkt internet, onbeperkte toegang tot HotSpots). Maar voor zover ik weet, is een SIM-kaart voor de iPhone hetzelfde als een SIM-kaart voor een andere telefoon.
wellicht handig: probeer een belletje te maken met jouw simkaart in een telefoon van een ander (een vriend oid).
Hartelijk bedankt voor je reactie! Mooi, maar kan ik dan ook daadwerkelijk gebruik maken van dat onbeperkt internet op de E71?
ik heb toen mijn iphone weg was voor reparatie een N95 van iemand geleend internet ging uiteindelijk na instellen prima!
jeps, de diensten (waaronder je onbeperkte internetverbinding) van T-Mobile zijn gekoppeld aan je SIM, niet aan de telefoon. Dus als je je SIM verhuist naar een andere telefoon, verhuist alles mee. En net als Steve hierboven zegt, wel natuurlijk even de boel goed zetten op de Nokia, maar het kan wel in ieder geval.
[quote:7ce0d57791="thenamelessone"]Hartelijk bedankt voor je reactie! Mooi, maar kan ik dan ook daadwerkelijk gebruik maken van dat onbeperkt internet op de E71?[/quote:7ce0d57791] Ja. Je simkaart is verbonden met een abonnement. Maakt t-mobile echt niet uit of je die nou gebruikt in een iPhone of een ander toestel. Dus ja je kan internetten (ook via hotspots, wifi)
Hartelijk bedankt allemaal voor jullie behulpzame reacties :-D
Ik ben hiermee zeer geholpen!
ook als je deze in USB dongle stopt??
wat bedoel je, de simkaart in een USB dongle om op zo'n manier volwaardig internet te krijgen op je laptop?
Wellicht kan het, maar T-Mobile heeft zo z’n voorwaarden bij het abonnement.
http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/media/pdf/productinformatie/prijslijst-iphone.pdf
daarin staat:[i:d357286135] “Voor data gebruik geldt dat bij een oneigenlijk gebruik T-Mobile beperkingen kan stellen. Van oneigenlijk gebruik is onder meer sprake wanneer de iPhone of de simkaart wordt gebruikt in combinatie met een computer of laptop.”[/i:d357286135] Kortom: wellicht kan het. Maar het mag niet.