T$%^$*&@& Shit Quark!!

Nu hebben ze dus een nieuwe functie in 6.1 gestopt die je fonts controleert voor het rippen. Om de haverklap krijg ik melding: het font xxxx is beschadigd en kon niet worden vervangen en vervolgens maakt ie er een bitmap van.

Nota bene met fonts die ik tot verkort zeer frequent gebruikte en nooit problemen gaven. Fontdoctor vindt ook niets bijzonders.

Ik kan ook niets vinden waar ik dat kan uitzetten, of kijk ik ergens overheen?
K*t Quark!, :x begin niet over ID svp, ik kan nog even niet om qwak heen op dit moment.

Iemand? Thx.

[quote:d91aa90d61="TonE"]begin niet over ID svp, ik kan nog even niet om qwak heen op dit moment.

Iemand? Thx.[/quote:d91aa90d61]

:slight_smile: :smiley: :? :stuck_out_tongue: 8)

Sorry kon het niet laten.

Ik kwam dit laatst tegen op http://www.macdesignonline.com/ubb/Forum8/HTML/000311.html:

“I upgrade my Q6 to 6.1 last week at work. Caused more problems than it solved.
I had the same difficulties with fonts on printing as everyone else, except it was not just Dingbats. There is a new font mapping feature in 6.1 that looks at font ID numbers between the fonts and the families, if the IDs do not match, Quark thinks they are corrupt, even though they are not and print fine from 6.1 and never caused problems before.”

Het lijkt erop dat de meeste mensen die dit probleem hebben (of wat een ander significant probleem lijkt te zijn - crash bij pdf import/export) teruggaan naar 6.0

Ik heb nog nergens een oplossing voor dit probleem gezien.

henk

Wellicht een idee om de titel van je bericht wat nuttiger op ge bouwen, zie ook: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=5419

Succes.

Bedankt voor de reactie, iig een schrale troost te weten dat ik niet de enige ben.

[quote:7208b70085]they are not and print fine from 6.1[/quote:7208b70085]

Niet dus, dat is juist het erge, hij maakt er van bitmaps in sommige gevallen als je de beschadigingswaarschuwing negeert.
Nog erger, ik had ook al drukkers aan de telefoon hangen dat de door mij gestuurde fonts corrupt waren.
bah en nog 's bah :x :x

[quote:fc46ec51e9="TonE"]Bedankt voor de reactie, iig een schrale troost te weten dat ik niet de enige ben. Nog erger, ik had ook al drukkers aan de telefoon hangen dat de door mij gestuurde fonts corrupt waren. bah en nog 's bah :x :x[/quote:fc46ec51e9]

Misschien dat (wat wij natuurlijk altijd zeggen) je PDF bestandjes kunt leveren.

Veel succes iig.

henk

Laatst gehoord dat de font-problemen op OSX nog minimaal 2 jaar aan de orde zullen zijn, en ik moet zeggen ik heb niet anders :(

[quote:5c57c8de4e="Pluisje"]Laatst gehoord dat de font-problemen op OSX nog minimaal 2 jaar aan de orde zullen zijn, en ik moet zeggen ik heb niet anders :([/quote:5c57c8de4e]

Fontproblemen op OSX???
Ik werk al meer als een jaar op OSX in produktie en wij krijgen data van over de hele wereld, en tot nu toe minder problemen dan in OS9!!! 8)

Het lijkt wel of quark het (e)xpres doet. Ze willen misschien zelfmoord plegen. Het is ongelooflijk hoe die gasten programmeren. Langzaam en ook nog eens vol fouten. Volgens mij werken ze bij quark alleen met stagaires die net kunnen programmeren...