Hoi,
Ik heb een G4 gekocht waarop Photoshop geinstalleerd was in het nederlands.
Weet iemand hoe ik dit kan veranderen in Engels, als dat kan ?
gr.
matthijs
Hoi,
Ik heb een G4 gekocht waarop Photoshop geinstalleerd was in het nederlands.
Weet iemand hoe ik dit kan veranderen in Engels, als dat kan ?
gr.
matthijs
Dat zal helaas niet gaan, tenzij je bedoelt dat je in de voorkeuren de taal kan aanpassen. (command-K) :)
Kennie.
Adobe verkoopt de CS2 dozen per taal. Dus geen 'multilingual' versies zoals veel software voor Mac OS X. De Nederlandse resources zitten dus niet in een Engelstalige versie van CS2.
Dus.
Bij een eventuele (betaalde) update kun je wel zonder extra kosten van taal switchen.
[quote:a892175c69="TonE"]Bij een eventuele (betaalde) update kun je wel zonder extra kosten van taal switchen.[/quote:a892175c69]
Moet je echter officieel wel aanvragen bij Adobe en dan ben je verplicht je andere CD’s te retourneren. Heb dat zelf bij de hakken gehad toen ik een NL versie wilde upgraden naar een Engelse versie.
Vroeger (in het OS 9 tijdperk) was het wel mogelijk om door 1 bestandje weg te halen je Photoshop in het Engels te laten opstarten, maar ik weet zo even niet meer hoe en wat, als ik het terugvindt zal ik het hier zeker nog posten.
Groet,
Job
Hé, dat is dan iets van de laatste tijd? Tijdje geleden ben ik bij de upgrade van Illustrator 9 naar 10 van NL naar Eng. geswitcht. Heb gewoon de UK upgrade versie besteld en die kon ik zonder problemen installeren waar de 9 NL. versie stond.
Gevonden:
Bij Photoshop 5, 6 en 7 werd de NL-versie vertaling van Photoshop opgeslagen in een bestandje dat [b:24d7c18ac5] tw10428.dat[/b:24d7c18ac5] heet. Bij Photoshop 7 staat het op deze locatie:
HD:Applications:Adobe Photoshop 7:Adobe Photoshop 7.0:Contents:Required:tw10428.dat
Echter staan in dit bestandje ook standaard brushes, verlopen etc. in vermeld en die kunnen daardoor niet worden geladen waardoor er daarvan een paar meldingen komen.
Als je dat bestandje verwijderde uit deze directory en daarna Photoshop opstartte was Photoshop in het Engels. Na Photoshop 7 ben ik geswitched naar Engelse versie en weet dus niet of het nog steeds zo heet en of het nog steeds mogelijk is zo naar Engels te switchen. Misschien kan iemand met een Nederlandse versie dit bekijken en hier posten.
Succes,
Groet,
Job
[quote:58e10733c0="TonE"]Hé, dat is dan iets van de laatste tijd? Tijdje geleden ben ik bij de upgrade van Illustrator 9 naar 10 van NL naar Eng. geswitcht. Heb gewoon de UK upgrade versie besteld en die kon ik zonder problemen installeren waar de 9 NL. versie stond.[/quote:58e10733c0]
Het werkt ook wel als je een andere taal koopt, maar officieel moet je dat bij Adobe aanvragen en daarna je originele disks insturen.