Taal van Finder naar Afrikaans

Ik heb eventjes gezocht op het Forum maar niks concreets gevonden over mijn preciese probleem. Ik wil de Finder instellen op Afrikaans (waarom? daarom! :P ) Maar als ik Afrikaans bovenaan zet dan blijft 'ie op NL staan. Nu heb ik eventjes getest met Engels en dat werkt wel... Wat doe ik verkeerd of moet ik nog wat installeren van de MacOSX CD ofzo? Ik heb 10.3.9. Wie heeft de oplossing?

stap over op windows ;) daar heb je altijd het probleem en hoef je je niet af te vragen waarom het is. daar wéét je het gewoon ... ;)

[quote:21538e53b6="soulcreeper"]stap over op windows ;) daar heb je altijd het probleem en hoef je je niet af te vragen waarom het is. daar wéét je het gewoon ... ;)[/quote:21538e53b6]

Hee jij weer :stuck_out_tongue: Dat jij nou nog op dat brakke Windows zit, hoeveel dagen nog? :wink:

is Afrikaans niet min of meer hetzelfde als Nederlands en lijkt het daarom mss dat het niet veranderd is?

Zou dat een mogelijkheid zijn?

Zo nee, heb je alle taalbestanden geïnstalleerd?

Niels

[quote:01a590f91d="MrSharky"]is Afrikaans niet min of meer hetzelfde als Nederlands en lijkt het daarom mss dat het niet veranderd is?

Zou dat een mogelijkheid zijn?

Zo nee, heb je alle taalbestanden geïnstalleerd?

Niels[/quote:01a590f91d]

Uhm, nee want als ik naar Engels doe, dan werkt het wel. Mijn kennis van Afrikaans is goed genoeg om de verschillen een beetje te weten…

Maar hoe kan ik zien of ik alle taalbestanden heb geinstalleerd? Aangezien Afrikaans wel in het lijstje staat met beschikbare talen… :?

[quote:c585a266eb="Nikita"]Maar hoe kan ik zien of ik alle taalbestanden heb geinstalleerd? Aangezien Afrikaans wel in het lijstje staat met beschikbare talen... :?[/quote:c585a266eb]

Hier moet ik helaas passen, normaal als het in je lijstje staat moet het wel degelijk werken volgens mij, heb je jezelf aan en uitgelogt, toen je de taalbestanden versleept had?

Niels

Finder bestaat niet in het Afrikaans. Als je Afrikaans bovenaan plaatst, zal dus een programma waarin de taal Afrikaans voorhanden is, in het Afrikaans staan. Als een programma die taal niet bevat (zoals Finder en heel het OSX), dan zal voor je tweede (of volgende) taal geopteerd worden.

Uiteindelijk bestaat het OSX maar in weinig talen (nog geen 20, denk ik).

[quote:3a54886c19="MrSharky"]Hier moet ik helaas passen, normaal als het in je lijstje staat moet het wel degelijk werken volgens mij, heb je jezelf aan en uitgelogt, toen je de taalbestanden versleept had?

Niels[/quote:3a54886c19]

Ik heb het wel eerst aangevinkt uit een ander lijstje… Misschien dat het daar mee te maken heeft? Kan ik anders op de een of andere manier die taalpakketten (her-) installeren of moet ik dan heel OSX opnieuw doen…? :roll:

[quote:f4ab75eb6c="zimba"]Finder bestaat niet in het Afrikaans. Als je Afrikaans bovenaan plaatst, zal dus een programma waarin de taal Afrikaans voorhanden is, in het Afrikaans staan. Als een programma die taal niet bevat (zoals Finder en heel het OSX), dan zal voor je tweede (of volgende) taal geopteerd worden.

Uiteindelijk bestaat het OSX maar in weinig talen (nog geen 20, denk ik).[/quote:f4ab75eb6c]

Aha, jammer… Nouja dan houdt het op. :frowning:

jammer de bammerrrr :P dan maar in het engels hè :x

[quote:2a6688e06c="soulcreeper"]jammer de bammerrrr :P dan maar in het engels hè :x[/quote:2a6688e06c]

Neh, dan maar gewoon NL :wink:

mar ben jij afrikaans dan ofzo? of zil je gewoon interessant doen met je afrikaanse instellingen voor de taal in OS

Ga naar:

[i:3c00a57562]HD > Systeem > Bibliotheek > CoreServices > SystemFolderLocalizations[/i:3c00a57562]

Als het is geinstaleerd moet het daar tussen staan.

[quote:6f127bf122="soulcreeper"]mar ben jij afrikaans dan ofzo? of zil je gewoon interessant doen met je afrikaanse instellingen voor de taal in OS[/quote:6f127bf122]

Nou meer interesse, ik ben zo NL als het maar kan haha (zonder nationalistisch te worden hoor :wink: )

[quote:e6175dda3d="Funqtion"]Ga naar:

[i:e6175dda3d]HD > Systeem > Bibliotheek > CoreServices > SystemFolderLocalizations[/i:e6175dda3d]

Als het is geinstaleerd moet het daar tussen staan.[/quote:e6175dda3d]

Ik heb daar staan: en.lproj / nl.lproj

Ek kan vir jou vertaal!

[quote:22a20054ed="Rupert Nicolson"]Ek kan vir jou vertaal![/quote:22a20054ed]

kan er eigenlijk niemand zo’n taalbestand maken?

Niels

[quote:de00033ffd="Nikita"][quote:de00033ffd="Funqtion"]Ga naar:

[i:de00033ffd]HD > Systeem > Bibliotheek > CoreServices > SystemFolderLocalizations[/i:de00033ffd]

Als het is geinstaleerd moet het daar tussen staan.[/quote:de00033ffd]

Ik heb daar staan: en.lproj / nl.lproj[/quote:de00033ffd]
Bij het installeren van OSX heb je dus alleen maar Engels en Nederlands gekozen.

[quote:c3b2be29c5="Rupert Nicolson"]Ek kan vir jou vertaal![/quote:c3b2be29c5]

Dat zou mooi zijn!

[quote:c3b2be29c5=“zimba”]Bij het installeren van OSX heb je dus alleen maar Engels en Nederlands gekozen.[/quote:c3b2be29c5]

En hoe zet ik de anderen erbij?

Archiveer & Installeer.

(Maar misschien kan het (nog) makkelijker?!)