taal veranderd niet in Adobe CS

Alle Adobe CS programma's blijven in het engels staan ipv. nederlands. Allerlei andere multilanguage programma's (freeway, acrobat distiller, etc.) staan wel in het nederlands. Opnieuw installeren haalde niets uit en ook de optie met bestandextenties was zinloos. Fruitmenu heb ik inmiddels ook verwijderd, maar Adobe blijft engels.

Wie weet raad? :?

Niemand weet raad denk ik.

De Adobe Creative Suite wordt in meerdere talen geleverd.
Heb je de Engelse versie aangeschaft, dan zul je deze niet meer in het Nederlands op je scherm kunnen toveren (bij bijv. InDesign 2 was dit met een trucje noig wel mogelijk).

Wil je Nederlandstalige CS programma’s, dan zul je gewoon de Nederlandstalige versie moeten aanschaffen.

Bij AdobeCD is de hele interface in het engels (behalve als je de NL versie hebt gekocht die veel meer kost omdat alles vertaald moet worden). Wel zitten er tal van woordenboeken bij zodat je prima met CS kunt werken in je eigen taal maar met een engelse menustructuur.

Is dat niet eigen aan de meeste programma's, die veranderen toch niet allemaal zomaar van taal? Vroeger gebruikte ik dat zelfs al een trucje, als alles Nederlands werd dan wist dat ik bij de finder was. Natuurlijk met die ingebouwde iApps zoals iMovie, iPhoto, iTunes verwacht men dat alles zomaar van taal veranderd, blijkbaar. Niet dus!

[quote:25d17a3916="angorawol"]Is dat niet eigen aan de meeste programma's, die veranderen toch niet allemaal zomaar van taal? (vroeger gebruikte ik dat zelfs al een trucje, als alles Nederlands werd dan wist dat ik bij de finder was)[/quote:25d17a3916]

Achja, dat is altijd al zo geweest, maar kleinere programma’s hebben vaak meer talen aan boord en kijken naar de landinstellingen van je Mac. Net als de iApps van mac zelf die allemaal in het NL teveoorschijn komen als je NL als hoofdtaal hebt ingesteld. Dan is het misschien een teleurstelling als ineens de CS-apps dat niet doen…