Tabbladen in Safari

Is het mogelijk dat koppelingen automatisch als nieuw tabblad openen in Safari?

Eerst bij preferences gebruik van tabbladen aanzetten. Dan op de link klikken die je wilt openen terwijl je de :apple:-toets indrukt.

maar kan het niet automatisch? zoals bij firefox met een plug-in.

hou de appel-toets ingedrukt terwijl je op de link klikt.

Met een beetje tape kan he het “automatisch” laten doen

greetz :evil:

Die vraag is hier al vrij vaak voorbij gekomen.. Ook door mij al gesteld , spijtiggenoeg niet , noch bij Camino.. Bij firefox voor mac dan weer wel, maar toch gebruik ik safari hoor ;)

Met [url=http://haoli.dnsalias.com/Saft/]Saft[/url] kan het, geloof ik. Althans ik zie daar de optie "Always open browser window in tab" staan. Gebruik het ding zelf niet meer, omdat het bij elke update van Safari steevast niet meer werkt.

Waarom zou je dat willen? Ik zou het niet fijn vinden als ik een website zou bezoeken en ik telkens een nieuwe tab voor elke volgende pagina zou krijgen. De combinatie commando - klik en commando - shift - klik vind ik persoonlijk zeer prettig werken.

saft werkt perfect!! bedankt

Saft werkt inderdaad wel goed.. Alleen is het wel minder aangenaam dat hij elke keer dat je safari opent

“Thank you for trying Saft Demo”

prompt…

Maar ja, dat is nu eigenlijk geen ramp he…

Ik merk dat safari persoonlijk wat tekort komingen heeft. Onder andere dat je niet echt goed kan configureren hoe de tabs werken.

En daarnaast mis ik ook een hoop extenties, die ik wel in Firefox heb. En last but not least, ik zie helemaal niet de status van het laden van een pagina? In Firefox zie ik links onder wat hij aan het doen is (looking up domain name, loading page, bla bla). Nogal belangrijk, imo ;).

Maar goed, ik vind Firefox er nu netjes uitzien (Mac OS X skin), hoopte alleen gebruik te kunnen maken van de standaard osx apps (Mail gebruik ik bijv ook niet, omdat het helemaal niet goed meerdere accounts leek te ondersteunen).

Jochem

[quote:cb5838fda0="XBL"]Ik merk dat safari persoonlijk wat tekort komingen heeft. Onder andere dat je niet echt goed kan configureren hoe de tabs werken.

En daarnaast mis ik ook een hoop extenties, die ik wel in Firefox heb. En last but not least, ik zie helemaal niet de status van het laden van een pagina? In Firefox zie ik links onder wat hij aan het doen is (looking up domain name, loading page, bla bla). Nogal belangrijk, imo ;).

Maar goed, ik vind Firefox er nu netjes uitzien (Mac OS X skin), hoopte alleen gebruik te kunnen maken van de standaard osx apps (Mail gebruik ik bijv ook niet, omdat het helemaal niet goed meerdere accounts leek te ondersteunen).

Jochem[/quote:cb5838fda0]

Safari… enkele terkortkomingen… I agree, maar toch vind ik het een zeer leuke browser…

Extenties van Firefox… Mja, ik kan het wel doen met safari, hoewel firefox en DeerPark (firefox 2.0 beta) er ook wel op staan hoor… Maar ik gebruik firefox wat minder, omdat indien je naar links scrollt, je vorige neemt, en rechts volgende, misschien eens kijken of ik dit kan afzetten…

En wat Mail betreft… Ik gebruik er 4 verschillende accounts op… Dus wat mij betreft , is het zeer goed… Alleen bekijk ik inderdaad wel meestal gewoon alle accounts…

Bij deze toch even in de info file van Saft de optie "Load on start "afgezet, en ga nu even terug met Deer Park werken.. Kwestie die mensen wat te helpen met bugs te vinden nog.. :)

Heb trouwens de bundles even doorlezen van Saft, maar niet direct iets gevonden die melding af te zetten, heb wel te tekst gevonden, maar indien ik veranderede wou saft niet meer laden… Blijkbaar niet alleen een prompt string die ik had gevonden, maar eerder een key ook… Nu ja , even Deer Park eens gebruiken ter afwisseling…

[quote:3e9506b77a="XBL"]In Firefox zie ik links onder wat hij aan het doen is (looking up domain name, loading page, bla bla). Nogal belangrijk, imo ;).[/quote:3e9506b77a]

Doet de Safari statusbalk dat niet dan? Onder Weergave kun je die aanzetten.

Je kan er ook SafariStand voor gebruiken, geeft geen enkele melding en je hebt er ook wel wat functies mee (oa. _blank in nieuwe tabs openen ipv nieuwe vensters).

[quote:94b1ad23c4="atropos^"]Je kan er ook SafariStand voor gebruiken, geeft geen enkele melding en je hebt er ook wel wat functies mee (oa. _blank in nieuwe tabs openen ipv nieuwe vensters).[/quote:94b1ad23c4]

Hé, die kende ik nog niet. Is nog in bèta, maar ziet er interessant uit. Zenks vor zie tip.

Nu we toch bezig zijn, probeer eens SafariSpeed. Maakt Safari heel wat sneller :D.

En als we toch bezig zijn, bestaat er iets ala:

• User Agent Switcher, zodat ik op sommige sites als Google kan surfen?
  • SessionSaver, hierdoor laad hij precies weer de oude staat van Safari zoals je em sloot.
  • Dubbel klikken op de tab balk opent nieuwe tab.
  • Dubbel klikken op een tab, sluit de tab.

Bovenstaande kon ik allemaal bereiken met Firefox (en dan had ik nog een zooi minder belangrijke extenties), wat ik ook zeker met Safari moet kunnen, wil ik Safari gaan gebruiken (wat ik graag doe, net zoals ik nu ook weer eens met Mail aan het pielen ben om te kijken of het tóch niet iets is).

Ik zal zelf natuurlijk ook even googlen :).

Jochem

O ja, [url=http://members.lycos.nl/willempossemiers/safarishortcuts.html]hier[/url] vind je een heleboel shortcuts voor Safari.

[quote:3a80a944f3="XBL"]En als we toch bezig zijn, bestaat er iets als:

• User Agent Switcher, zodat ik op sommige sites als Google kan surfen?

[/quote:3a80a944f3]
    Je kunt Debug menu in Safari activeren.[list:3a80a944f3]Stop Safari
    Open Terminal

[code:1:3a80a944f3]% defaults write com.apple.Safari IncludeDebugMenu 1[/code:1:3a80a944f3]
Om het Debug menu te verwijderen gebruik je deze code

[code:1:3a80a944f3] % defaults write com.apple.Safari IncludeDebugMenu 0[/code:1:3a80a944f3]
[/list:u:3a80a944f3]