tabelinhoud snel verversen ivm informatie

vraag: een bestaande site met daarin tabellen:

10 rijen…3 kolommen ( TIJD - ONDERDEEL - NAAM ) …moeten snel ververst kunnen worden…waarbij de in te vullen tekst aangeleverd wordt als patte tekst/of gewoon ingetypt worden. de tijd/onderdeel en naam varieëren, vandaar de aanpassing.

wat is daarvoor de meest snelle manier?..

1. gewoon alles uit de tabel wissen en opnieuw erin knippen en plakken? wat nogal tijdrovend is.
  2. mbv indesign snel importen en er een tabel van laten maken en die dan in de html plakken ?? maar hoe?..ik weet dat dit mogelijk is, maar zelf nog nooit hoeven te gebruiken.
  3. iets anders wat wellicht veel makkelijker is ?

maak gebruik van indesign CS(1) en Dreamweaver MX

alvast bedankt,
Maurice.

Ik zou dit met een applescript doen maar ik weet niet of je over de nodige achtergrond beschikt.

Ik werk het liefst met BBEdit omdat je de scriptstappen hier kan opnemen…je zou dan als volgt te werk kunnen gaan

je plaatst een prefix voor elke regel <tr><td>
je plaatst een suffix achter elke regel </td></tr>

als je dan nog een teken hebt tussen de verschillende kolommen dan kan je dit vervangen door </td><td>

aan het begin van de tekst nog <table>
en op het eine </table> en je hebt een tabel…

als je wilt kan je de tekst even doorsturen, dan maak ik het script wel. Voorwaarde is wel dat je BBedit hebt…

Je zou iets met PHP kunnen maken. Je scheidt de woorden die in de tabel moeten komen bijvoorbeeld af met een komma of een staand streepje. De PHP code kan die woorden dan opsplitsen en in de tabel plaatsen. Is dat een idee?

Eerst een tabel maken en dan in dreamweaver uit het menu kiezen: [b:18cceecd57]Insert > Table Objects > Import Tabular Data...[/b:18cceecd57] Je data moet dan wel met een komma oid gescheiden zijn.

dat is al een optie, ...het probleem is dat ik het zelf niet moet doen, ...ben er op dat moment niet.... dus het moet zo simpel mogelijk in huis tuin en keuken nederlands worden uitgelgd aan degene die het gaat doen.

Ik meende dat er een mogelijkheid was om met indesign een complete tabel te maken…(dus gewoon opmaken met indesign en dan saven als of export of zoiets )naar html dan is het een eitje natuurlijk. gewoon de oude tabel vervangen door de nieuw gemaakte.

fenks alvast…ik ga de optie van pille proberen.

@ Wobbie: zelf lukt me dat wel, maar ben niet degene die het moet gaan doen. thx anyway.
Zou zelfs ook met gewone texteditor kunnen.

Voor steeds terugkerende in te voeren informatie in tabellen neem ik zelf de moeite dit in Filemaker te programmeren. Die spuugt dan van het resultaat een complete html-pagina uit. (Via BBEdit kun je zelfs met applescript dit automatisch laten uploaden als je het nog meer wilt automatiseren) Als je client ook over filemaker beschikt is dit een optie. Om te maken eerst heel wat werk, werkt het, is het een eitje, en is het ook door leken te doen.