Tabellen en Quark

Vraagje

in Kwark 6.5 een tabel aanmaken, met alleen de bovenste en onderste lijn een puntwaarde meegeven, en het kader een andere kleur. hierin importeer je een epsje. Zo creer ik een handig kadertje op mijn pagina’s tussen allerlei andere kaders. (want schuiven/uittrekken naar links, rechts, beneden en boven is nu wel heel gemakkelijk. En ik heb geen per ongeluk gegroepeerde lijn vergotingen…)
Dus eigenlijk ben ik heel lui.
[b:81403ea673]Maar, komt dit goed uit de machines of niet? Krijg je dit door de drukpers of gebeuren er hele rare dingen?[/b:81403ea673]

Iemand ervaring, of raadt je het me direct af?

Ik snap de vraag niet helemaal! (is het een item met lijnen waarvan je na groepering hiervan de maten hebt veranderd?)

Eh nee, ik was dus toch niet duidelijk... Nee hoor gewoon een tabel kader trekken met 1 rij en 1 kolom en de linker en rechter lijn een puntswaarde geven. de bovenste en onderste lijn 0 pt. Hiermee kun je gemakkelijker de afmetingen vergroten en verkleinen (want 1 item), ten opzichte van een los kader en daarbij 2 lijnen maken (3 items). Als je laatst genoemde vergoot of verkleint zal altijd de puntsgrootte van de lijnen zich verdecimalen, bijv: 1 pt wordt dan bij verkleining 0,6354728 pt. En dat wil ik niet.

Ben ik zo wat duidelijker?
Tja gister had ik al de hele dag gewerkt, dan wordt je vanzelf groggy…