tabellen in indesign

Hallo,

volgend vraagje. Ik krijg elke maand van een extern persoon, via een worddocument, een tabelletje aangeleverd. Dat wil in omzetten in 'n tabel in indesign. Nu heb ik dat tabelletje gemaakt, ziet er netjes uit, maar het is wel even 'n gedoe. Nu is mijn vraag, kan ik dat binnenkomend tabelletje niet met 1 druk op de knop (of 'n paar drukken, is ook goed… :smiley: ) omvormen naar mijn eigen layout? Ik heb al geprobeerd met objectstijlen, maar dat lukt precies niet. Iemand enig idee? Alvast bedankt!

Groeten,

Marco

probeer de extentie smartstyles eens...

en waar kan ik die te pakken krijgen, die extensie? Is die gratis of betalend?

da's een flink betaalde extensie... zeker voor zo'n opdracht. Werkt prima daar niet van, maar een beetje over the top voor zoiets. Als de tabel elke keer hetzelfde is (misschien enkele rijen of kolommen meer of minder) met een andere inhoud, dan kun je veel beter [url=http://putstuff.putfile.com/43638/9661085]dit script[/url] gebruiken. ff unzippen en in de map Indesign CS2 --> Presets --> Scripts plaatsen. De opgemaakte tabel van de vorige keer haal je compleet leeg (hele tabel-inhoud selecteren de delete). Hierbij blijft nl de opmaak behouden ook al istie leeg. Vervolgens je Excel-tabel kopieren (vanuit Word lukt het niet altijd 100%... ff plakken in Excel is de oplossing). Je cursor in de eerste cel zetten en vanuit Indesign (tab: scripts) het script "Populate Table from Clipboard2" dubbelklikken. klaar

dit is een eerdere (toen nog gratis) versie van het nu commerciele script dat op details is aangepast zodat het met CS2 werkt.

succes ermee

misschien dat een exel tabel beter werkt met indesign?

daar zit hem niet het probleem... Als ik het goed begrijp wil marco niet elke keer zijn tabel opnieuw hoeven opmaken... Excel of wat dan ook; zonder specifieke opmaak in Indesign ziet het er allemaal niet uit.