Tablet voor de Ibook G4

Ik weet dat er op het forum al meerdere topics over met name de Wacom tablets gaan, maar omdat ik denk dat het hier over een wat specifiek geval gaat, toch maar even een nieuwe.

Ik wil graag een Tablet gaan aanschaffen voor mijn Ibook G4, er zijn vele tablets op de markt maar ik wil graag even advies inwinnen over de grote van het tablet, als je in de verschillende winkels gaat kijken, zien veel van die tablets er toch redelijk klein uit.
Ik wil het tablet gaan gebruiken voor: “lichte” fotobewerking, tekenen, vervanging van de muisbewegingen, etc.

Mijn vraag is welk tablet raden jullie mij aan? en waar zijn ze nieuw, tegen leuke “studentenprijzen” te koop.

Met vriendelijke groet en alvast bedankt Maurice.

Ik gebruik een A6 tablet, vrij klein dus, op mijn 22" 1600x1200 px monitor. Toch vind ik dat de ideale grootte voor alle apps, met name ook photoshop.

Ik heb ook op grotere tablets gewerkt maar vind het fijner alles te kunnen doen met pols en vinger bewegingen ipv elleboog een schouder. Dat laatste is veel vermoeiender en m.i. ook minder naukeurig.
Een beweging met de hele arm is nogal hakkelig in vergelijking met een pols/vinger beweging.

Mijn tablet is een al wat oudere Wacom Graphire, maar voldoet nog steeds erg goed.
Ik zou zeker een wacom nemen en zeker geen trust.
De graphire serie heeft wat minder drukgevoelige stappen dan de intuous serie, maar ik heb dat nog nooit als beperkend ervaren, en ik heb veeeeeeeeeel gephotoshopt.

Bij DeNieuweMacWinkel in Amsterdam hebben ze nu een wacom speciaal voor laptops, een A7 formaatje, Dat is wellicht wel echt te klein om lekker op te werken, maar handig onderweg.

Dan ga ik daarin mee met Awi . Ik heb een Wacom intuos2 A6 tableten en gebruik het met veel plezier. Compact en effectief. Moet wel wennen maar een beter gebruik. De muis is wat lomp, maar je hebt ook een pen!

Is het echt voor professioneel gebruik dan zou ik naar een a5 of een a4 kijken van Wacom.
Kost wel wat

Succes,

Eko

een a6je bleek bij mij ook groot genoeg, inderdaad hoef je dan niet met je armen te bewegen en blijft alles uit pols komen. Maar helemaal gek wordt je als je naar de combinatie van lcd scherm EN tablet gaat kijken... wacom heeft die in een 15" en een 19" versie...!!!!