taggen

Ik heb net +/- 1000 tracks handmatig getagd in itunes . Nu heb ik een backup mp3 DVD gebrand, en alles lijkt ok Totdat ik de DVD wilde checken !! alles is gebrand met de oude tags en filenames ????? Al het werk voor niets gedaan ... Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen ? ik moet nog ongeveer 20,000 nummers doen en die wil ik niet verknoeien.

Alvast bedankt

Volgens mij past iTunes de tags helemaal niet aan, maar zet het de gegevens in het bestand: "iTunes Music Library.xml".

hmm , Dat zou lekker zijn.. Waar moet ik dan in taggen ? Misschien iemand een andere oplossing? BVD Toine

[quote:02650118b6="Cherrymac"]hmm , Dat zou lekker zijn.. Waar moet ik dan in taggen ? Misschien iemand een andere oplossing? BVD Toine[/quote:02650118b6]

Lees eens stap 2, dat lijkt me wat je zoekt. Als het werkt hoor ik het graag, ik heb alles in iTunes op orde maar als het werkt zal ik het ook even uitvoeren.
http://www.connectedinternet.co.uk/blog/_archives/2005/10/18/1307475.html

edit: sommige dingen kan iTunes niet kwijt in de zgn. MP3-tags. Zoals disc x van x komt helemaal niet voor in MP3. daarom houdt iTunes een eigen database bij met daarin de file-info. Andere dingen, zoals titel, artiest, album, album art etc. wordt wel door iTunes naar de MP3 geschreven. Mogelijk dat alles wel werkt als je MP3s de nieuwste vorm van tags gebruiken, dan moet je eerst AL je MP3’s naar de nieuwste tag converteren en dan weer de info bijwerken. ik dacht dat ook dat met iTunes kan.

edit: nog een klein beetje gezocht. ik denk dat het aan de versie van ID3-tags ligt. als je MP3tje de laatste versie van ID3-tag bij zich draagt kan alle informatie die je in iTunes invoert in die tag worden opgeslagen. eerst even converteren dus stel ik voor.

Cherrymac,

Vreemd, bij mij worden mijn muziektag’s, artwork en lyrics wel in ieder afzonderlijk AAC-muziekbestand opgeslagen. Alleen bijv. de sterrenbeoordeling en het aantal maal afgespeeld wordt niet in het muziekbestand zelf opgeslagen maar in de “Music Library”. Ook de (slimme) afspeellijsten zijn hierin opgeslagen.
Het .xml-bestand daarentegen heeft geen directe functie voor iTunes zelf maar functioneert enkel voor andere programma’s. Bijvoorbeeld, wanneer je in iPhoto een iTunesmuziekje toepast dan wordt dit bestandje aangesproken.

Maak eens een proefje met één nummer (AAC). Verander wat taginformatie van een nummer, zoek dit origineel op, en importeer het in een andere iTunes bibliotheek (bijvoorbeeld van een andere gebruiker) dan weet je het.

ik zal eens kijken maar ik denk dat het toch niet zou moeten uitmaken welke versie een tag heeft ? ik heb hier nog nooit problemen mee gehad toen ik de wintendo nog gebruikte. Elke tag vernieuw ik toch met alleen de minimum info zoals artiest en song dus zoveel info is het ook weer niet.

En alles even converteren ben ik ook niet zo’n voorstander van , want ik heb nu al zo’n 60 gig getagd en al op een externe HDD staan waar ik jaren aan bezig ben geweest en die wil ik liever niet op het spel zetten.

bedankt

update. heb het converteren inmiddels gevonden maar die moet je telkens weer activeren. En ik denk niet dat die de tag in de file schrijft maar ook in de itunes library

Heb je onder Voorkeuren bij geavanceerd "Werk map Itunes Music bij" aangevinkt?

Dat zou er voor moeten zorgen dat de bestanden ook aangepast worden.

Ja die staat aangevinkt

Maar ik denk dat het idd de bestanden aanpast , maar niet in de mp3 file zelf.

ik lees nu over 2 verschillende dingen AAC is een apple format. dus vandaar, mp3 is een ander soort (niet specifiek ontworpen voor itunes).

er is een mune functie onder advanced → convert ID3 tags. misschien dat dat werkt,

ander kun je proberen eerst itunes te sluiten zodat je zeker weet dat alles bijgewerkt is.
immers progjes slaan wijzigingen pas op als ze definitief blijken, of met andere woorden;

geen enkel prog sluit af zonder bestanden bij te werken of te vragen of bestanden bijgewerkt moeten worden (dit werkt bij practies alle progs zo).

edit door engineer

ander moet je het library file ook branden. als je eigen equalisers hebt zou ik dat lib file zeker branden
mij heeft dat al veel werk bespaard

Ne ongeveer 6 verschillende tag progjes te hebben geprobeerd heb ik een heel makkelijke tagger gevonden... tenminste.

Audioferous , Lijkt me perfect , maar als ik wat probeer te taggen krijg ik deze fout melding : Apple Script error NSReceiverEvaluationScriptError: 4 (1)

Anyone ? weet iemand wat dit is ?

bvd

nu na een dikke maand op de iMAC is het mij nog steeds niet gelukt om mijn tag probleem op te lossen . Alle itunes truukjes zoals appeltje i en bij itunes voorkeuren "mappen bijwerken " werken niet want het bestand word niet aangepast of als dat wel gebeurd word heel je mappen structuur veranderd. Na alle progjes geprobeerd te hebben die op version tracker bekend zijn en veel te ingewikkeld zijn en absolute niet handig zijn, denk ik toch dat ik de windows machine weer moet aanslingeren met tagstudio. (tot mijn grote spijt)

Heeft nu helemaal niemand een makkelijke oplossing voor dit toch redelijk simpel probleem.

PLEASE !!!

Had je ook [url=http://www.three-2-one.de/321apps/main/global/index1.htm]MP3 ID3X[/url] al geprobeerd? Ik liep tegen het zelfde probleem aan. Leuk prorammatje, dat iTunes... Maar wel met een schoonheidsfoutje. Want het is wel balen, dat nu blijkt dat het m'n tag's niet bewaart. :cry:

De mp3-file’s tag ik nu in MP3 ID3X. Na de betreffende albums uit iTunes te hebben verwijderd, de albums nú met correcte ID3-tag’s weer toevoegen. Werkt perfect!

Btw: MP3 ID3X is wel shareware. Alhoewel ik niets lees over een limiet aan de trial-periode… Whatever, het werkt perfect: Ik ben er tot nu toe dik tevreden mee. En als die trial-periode wel een keer ophoudt, dan ga ik de geregistreerde versie zeker kopen (*). Is het me zeker waard.
Het is gebruiksvriendelijk, overzichtelijk. De mp3-file’s zelf kan ik ook aanpassen. Oké, kan ook in de finder. Maar het is toch fijn, dat het allemaal in het zelfde programmatje kan. Maar heel fijn vind ik, dat ik algemene info (artiest-, album-naam, genre, enz) voor alle nummers van een bepaald album tegelijk kan bewerken. Scheelt een hoop werk!

Listen to The Sound of Music. :slight_smile:

(*) De ongeregistreerde versie mist voor zover ik kan overzien, alleen het album-images kunnen toevoegen.