Talpa stream: welke codec?

Heb zojuist MS media player geinstalleerd (dat vroeg frefox voor het afsprelen van treaming video), maar ik kan de stram op ww.talpa.tv niet afspelen. Bijvoorbeel de Big Brother stream..wie kan me vertellen welke codec ik hiervoor mis?

Talpa... dat is toch die zender die niemand kan vinden? :innocent:

Krijg je een foutmelding bij het afspelen van de stream? Ik krijg hem wel te zien, maar het duurde wel een tijdje voordat ‘Connecting to media’ uit beeld verdween.

ik krijg de volgende foutmelding (met windows media player 9 geinstalleerd):

Could not playback the file. The file format is invalid

ik krijg de zelfde mededeling :S

hou zou het toch moeten doen met widhoos media player

http://forum.free4all.nl/forum/list_messages/16845

en deze? doen die het wel?

[quote:87e7786f77="AppletjeEitje"]ik krijg de volgende foutmelding (met windows media player 9 geinstalleerd):

Could not playback the file. The file format is invalid[/quote:87e7786f77]

Vreemd, ik heb verder geen bijzondere codec geïnstalleerd. Je krijgt in het scherm van je browser (Safari?) wel een zwart beeld te zien? Of zelfs dat niet.

Mijn ‘opstelling’: Mac OS X 10.4.2, Safari 2.0, Windows Media Player 9.0.

ik heb trouwens gemerkt dat alleen die bigbrother uitzending het bij mij niet doet..de rest wel

dus misschien ligt daar het probleem :smiley:

Even had ik hoop omdat toch echt een quictime venster zie op die pagina: "uitzending gemist?

vreemde keuze die windows media player omdat Real bewezen beter werkt.
kijk maar naar uitzending gemist op de publieke omroep.

http://portal.omroep.nl/?nav=vxakjBsHEbGkRhJ

en dan hebben we natuurlijk quictime. Waarom doet niemand daar iets mee???

[quote:7614b0e64e="ossccar"]http://forum.free4all.nl/forum/list_messages/16845

en deze? doen die het wel?[/quote:7614b0e64e]

Deze streams werken wel! Vreemd…:S

Omdat ik quicktime voor windows echt een versschrikkelijk programma vindt. Dan heb ik daar nog liever windows media player, en op osx is het precies andersom.

[quote:831628f537="Esquare"][quote:831628f537="AppletjeEitje"]ik krijg de volgende foutmelding (met windows media player 9 geinstalleerd):

Could not playback the file. The file format is invalid[/quote:831628f537]

Vreemd, ik heb verder geen bijzondere codec geïnstalleerd. Je krijgt in het scherm van je browser (Safari?) wel een zwart beeld te zien? Of zelfs dat niet.

Mijn ‘opstelling’: Mac OS X 10.4.2, Safari 2.0, Windows Media Player 9.0.[/quote:831628f537]

Ik gebruik Firefox en ikkrijg wel het zwarte player schermpje in mijn browser. Andere streams gaan wel goed, alleen op talpa krijg ik de foutmelding.

In de broncode zie ik iets staan van activeX. Kan dat ervoor zorgen dat de boel niet werkt? :?

[quote:46a6d99448="wjgmspeedy"]In de broncode zie ik iets staan van activeX. Kan dat ervoor zorgen dat de boel niet werkt? :?[/quote:46a6d99448]

Ik kan je verzekeren dat op mijn Mac geen ActiveX te vinden is… :smiley:

[quote:c818935235="AppletjeEitje"]Ik gebruik Firefox en ikkrijg wel het zwarte player schermpje in mijn browser. Andere streams gaan wel goed, alleen op talpa krijg ik de foutmelding.[/quote:c818935235]

Met of zonder de mededeling ‘Connecting to media’? Bij mij werkt het ook in Firefox, trouwens… :?

Ik krijg bij zowel firefox als safari die foutmelding in windows media player, safari crashte daarna zelfs. Dit is alleen bij die big brother stream, de rest doet het gewoon, vreemd.

[quote:92561da221="Esquare"][quote:92561da221="AppletjeEitje"]Ik gebruik Firefox en ikkrijg wel het zwarte player schermpje in mijn browser. Andere streams gaan wel goed, alleen op talpa krijg ik de foutmelding.[/quote:92561da221]

Met of zonder de mededeling ‘Connecting to media’? Bij mij werkt het ook in Firefox, trouwens… :?[/quote:92561da221]

Zonder de melding “Connecting to media”…

In tussen al een oplossing door iemand gevonden? Wel raar dat het bij jou wel werkt zonder extra software of codec.

[quote:77d68a712b="AppletjeEitje"]Wel raar dat het bij jou wel werkt zonder extra software of codec.[/quote:77d68a712b]

Ik kan het ook niet helpen. :innocent:

Misschien is het juist wel zo dat het bij mij werkt, omdat ik werkelijk helemaal nooit welke codec of plugin dan ook installeer (geen onzin als Saft, DivX gedreutel enzo). Ik heb het net nog even op mijn Powerbook geprobeerd: ook daarop werkt het. En nu heb ik wel weer genoeg Big Brother gezien voor de komende vijf jaar.

waar worden de codec-en opgeslagen? Ik heb VLC wel geinstalleerd gehad, maar die heb ik er weer af gegooit. Misschien ff mijn macje opnieuw starten...:)

Bij mijn weten maken VLC en WMP geen gebruik van codecs die je zelf installeert. En het wel of niet hebben van de de QT-codecs (divx, xvid, enz) heeft echt geen invloed op het functioneren van WMP op de Talpasite.

Bij mij werkt het ook niet. ook niet het journaal. Het heeft ooit wel gewerkt toen ik nog met 10.3 werkte.

Hans