Talpa: uitzending gemist, wie kan ze zien?

Talpa heeft een leuk dingetje op haar website: terug kijken van gemiste uitzendingen (let goed op de header: daarin zit een Quicktime-window verwerkt - dus het zal wel Windows Media Player worden).

Probleem: ik krijg ze niet te zien. Safari niet, Firefox niet, IE niet.

Wie oh wie kan ze wel bekijken, zo’n gemiste uitzending?

Hier in Safari pakt ie WMP (heb ik geinstalleerd) maar speelt de uitzending niet af

[quote:d609c62904]Connecting to media…[/quote:d609c62904]

http://talpa.nl/web/show/id=47822/aflid=283/contentid=2537/genreid=5/progid=23

Hij opent bij mij Windows media Player???

persoonlijk zou ik dit topic een andere titel hebben gegeven:

[b:7886a3e07b] Talpa: uitzending gemist, wie WIL ze zien?[/b:7886a3e07b]

:stuck_out_tongue:

[quote:08edd945a1="jkazius"]persoonlijk zou ik dit topic een andere titel hebben gegeven: [b:08edd945a1] Talpa: uitzending gemist, wie WIL ze zien?[/b:08edd945a1][/quote:08edd945a1] Alleen wel zonder reclames, a.u.b. :-)

Nee, ik vraag het omdat NL1, 2 en 3 het ook niet doen… en nu Talpa bij mij ook al niet. Waarom toch WMP? Waarom niet in MPEG? Dat speelt elke derderangs player en is nog te gebruiken in een rss-videofeed ook.

Bij mij werkt hij na een minuut, dan kan ik gewoon op play drukken

Bij mij werkt het: vanuit safari wordt mediaplayer geopend. Na 1 minuut wachten veranderd 'Connecting to media...' naar 'Connected'. Dan kan ik het filmpje bekijken.

sjeetje... moet ik ook lang wachten... na 3 minuten had ik nog geen connectie...

sjeetje... moet ik ook lang wachten... na 3 minuten had ik nog geen connectie...

Daar heb ik niet op gewacht...

Bij mij is 't nu ook gelukt... slechte kwaliteit audio, video en na 4 minuten uitzending stopt 't allemaal en kan ik opnieuw beginnen om vervolgens op het zelfde moment weer te stoppen.

Wat een bagger.

Zware teleurstelling!

Maar dat vond ik van Talpa ook... dus dat voelde niet rot bij mij...

Het enige lichtpuntje vind ik dat alle voetbal daar heen gaat…
Dus kan ik dat kanaal er af halen… snot voetbal… (mijn mening)

[quote:4bcb8e84ba="Bas Sandee"][quote:4bcb8e84ba="jkazius"]persoonlijk zou ik dit topic een andere titel hebben gegeven: [b:4bcb8e84ba] Talpa: uitzending gemist, wie WIL ze zien?[/b:4bcb8e84ba][/quote:4bcb8e84ba] Alleen wel zonder reclames, a.u.b. :-)

Nee, ik vraag het omdat NL1, 2 en 3 het ook niet doen… en nu Talpa bij mij ook al niet. Waarom toch WMP? Waarom niet in MPEG? Dat speelt elke derderangs player en is nog te gebruiken in een rss-videofeed ook.[/quote:4bcb8e84ba]
Jaha, dat vraagt iedereen nou altijd. Het antwoord is simpel: mpeg kun je niet zodanig streamen dat je kunt voorkomen dat de gebruiker het opslaat op de harde schijf. Dat kan wel met wmp, rielplejer etc. Tis troep, maar voor een contentmanager erg fijn. En bovendien: tis troep, dat past ook nog eens goed bij Talpa.

Hmpf...

Klik derop, gebeurt niks, wordt alleen die Flash banner (ja, die met QT player :x ) gerefreshed…

Voor Nederland 1, 2 en 3 kijk ik altijd met realplayer. Die doet het erg goed. WMP is erg schokkerig en laat niet goed in. Download de gratis player van realplayer (goed zoeken, voordat je het gratis linkje hebt gevonden) en geniet niet van Talpa.

[quote:b0735b49a4="Steve Brooklyn"]Maar dat vond ik van Talpa ook... dus dat voelde niet rot bij mij...

Dus kan ik dat kanaal er af halen… snot voetbal… (mijn mening)[/quote:b0735b49a4]

En die van mij!!

Rommel!

Wie kijkt er trouwens nog TV terwijl er in de andere hoek van je kamer zo'n mooie MAC staat met een lekkere snelle internet verbinding....

TV is toch een en al bagger…

Als ik dat zou willen (niet bij Talpa dus, maar af en toe een goede VPRO docu) sla ik ook WMP en Real-streams lekker op! MPEG-1 is inderdaad niet echt geschikt, die sla je wel héél makkelijk op, moet wel een beetje een sport blijven. MPEG-4 stream is trouwens ook standaard niet direct op te slaan, is dus ook zeker een vergelijkbaar alternatief dat wel appelvriendelijk is.

[quote:3fadaea574="arneblk"][quote:3fadaea574="Steve Brooklyn"]Maar dat vond ik van Talpa ook... dus dat voelde niet rot bij mij...

Dus kan ik dat kanaal er af halen… snot voetbal… (mijn mening)[/quote:3fadaea574]

En die van mij!![/quote:3fadaea574]

Ik sluit me hier volledig bij aan, voetbal sucks. Zit liever achter mijn mac