targetdisk vs yikes

Heb een nieuwe G5 gekocht, en wil nu alles overzetten van mijn yikes G4 naar die G5 via de firewirekabel/target disk construcite, maar dat schijnt dus niet te kunnen. Knap klote, want alles overzetten via een netwerk is niet leuk.. afgezien van alles weer opnieuw moeten instaleren e.d. Maar zou je niet iets met firmware update kunnen doen ofzo, of een truuk uithalen met een en ander.. iemand een idee, of ervaring? thanks!

G5 installeren vanaf de CD.

Daarna alleen je /Users mapje overhalen via de firewire truuk. Stel je hebt op de G4 een mapje “/Users/inc”.

Zet op je G5 de “root” user aan. Maak ook de user “inc” aan. Log nu in als root (gewoon via inlog venster niet in de Terminal ofzo) en kopieer de map /Users/inc van je G4 via de firewire truuk naar /Users/inc op je G5.

Dan heb je alle nuttige zaken van je oude bak overgezet.

Met /Applications kan je het ook proberen maar de meeste apps moet je gewoon installeren en kopieren heeft dan geen zin.

dit is een nuttige tip. :) maar het probleem dat ik heb is dat ik die yikes niet in target mode krijg..

Netwerkkabeltje is zo traag nog niet hoor... Sharing aanzetten, dan kan alles van de Yikes af (toetsen, scherm etc) Opstarten en netwekkabeltje er in (twist of gewoon maakt niet uit) en via netwerkverbinding de boel overhalen op de manier die Colpo net heeft uitgelegd.

Inderdaad. Of laat de macs gewoon hele nacht aanstaan, volgende morgen kun je aan slag met de G5 met bestaande documenten...

[quote:c26e8ad98c="inc"]dit is een nuttige tip. :) maar het probleem dat ik heb is dat ik die yikes niet in target mode krijg..[/quote:c26e8ad98c] Je kunt het ook andersom proberen, met de G5 in target mode.

jaja, dat kan allemaal inderdaad. Helaad dan maar niet die automatische overzetting van apple

"Easy Upgrade

The new Mac OS X Setup Assistant lets you upgrade to a new Mac from another Mac OS X machine.
To transfer information, you’ll need the following:

• Standard FireWire cable
    (6-pin to 6-pin)
  • Your old Mac must have Mac OS X version 10.1 or later installed
  • Your old Mac must have built-in FireWire and support FireWire Target Disk Mode

The Setup Assistant can transfer:

• Any user account with preferences
  • Network settings
  • Applications folder
  • Files and folders on your main drive
  • Other hard disks

"