Tarieven / Uurprijzen

Ik hoorde vandaag dat er een speciale uurprijzen zijn voor het opmaken van boeken en tijdschriften. Heeft iemand voor mij een richtlijn wat er tegenwoordig gerekend wordt per pagina? Ik had begrepen van collega's dat er verschil zit tussen boek en tijdschriftopmaak.

Voorheen (voor de euro) heb ik hier wel mee te maken gehad in het guldentijdperk, maar nu met de euro ben ik even het spoor bijster. Graag hoor ik jullie visies.

Bij ons wordt gemiddeld €60 per uur gerekend voor opmaak/vormgeving. Hangt van de complexiteit van de pagina af hoeveel dat dan is.

mc erik welke regio praten we dan over?

Ik ben eigenlijk meer op zoek naar specifieke fixed prices per pagina, zoals ze bij uitgeverijen gehanteerd worden. Bladen zoals Elle, Cosmopolitan etc. worden in een laag tarief opgemaakt,
vandaar dat ik graag wil weten wat nu gangbaar is.

Ik denk dat dit heel lastig is. Ik maak veel tijdschriften op, vanaf € 40 per pagina redactioneel, advertentiepagina's worden niet doorberekend, tot nieuwsbrieven op nacalculatie, wat soms wel op € 200 per pagina uitkomt.

Ik denk wel dat de grote magazines eigen opmakers in dienst hebben, dus daarbij speelt de paginaprijs niet echt mee.

Regio Rotterdam, maar ik denk wel dat dit tarief gangbaar is voor de randstad. Er zijn natuurlijk altijd graaiers en duikers.

Tarieven voor dat soort werk? Ik zou zo’n uitgeverij mailen.

Laat gewoon een paar offertes maken bij verschillende bedrijven. Doe net of je zeer geinteresseerd bent.... (en doe ook net of je gek bent... 8)).

Aan de hand daarvan kun je wel een redelijke prijs bepalen denk ik.

nee, maar het gaat mij gewoon om een gemiddelde, het is niet voor mijzelf, maar meer voor een algemeen beeld voor dat stukje van de industrie. Tijdschriftenopmaak is toch een vak apart.

appleholic, wat ik nog weet van vroeger dat redactioneel 100 gulden per pagina was, dus, rond de 40-45 euro. Niet veel verandert dan.

napsju, nep offertes opvragen is niet mijn stijl… het mag misschien werken, maar ik doe daar niet aan.

Offertes opvragen is ook niet zo zinnig. Je moet met nogal wat informatie over de brug komen om een tijdschrift op te laten maken.

Ik doe af en toe wat tijdschriftenwerk. Meestal voor rond de 40 euro per pagina. Het hangt bij dergelijke klusjes erg af van de hoeveelheid werk die er in zit en hoeveel ‘stampwerk’ het is. Laat je niet verleiden tot een lage prijs om er dan achter te komen dat er 4 correctierondes zijn, dat je half-geredigeerder tekst krijgt en dat je zelf op zoek moet naar fotomateriaal…

thx deskman... ja, het is soms nogal wat, maar klanten moeten ook een beetje opgevoed door ons worden anders is het hek van de dam. Gelukkig voor mijzelf, hoef ik nu geen tijdschrift/boek of catalogus te maken, maar ik hoorde dat er woekerprijzen zijn in opmaakland.. uurprijzen van 12 euro per uur.. tja, dan hou je er praktisch niks aan over na belasting.

[quote:08a07cc2fe="reaction"]uurprijzen van 12 euro per uur.. [/quote:08a07cc2fe] Tss daar zet ik mijn Mac nog niet eens voor aan... Krijgen we in opmaakland ook al een prijzenoorlog dan? :P

dat hou je altijd.. je hebt altijd mensen die voor minder willen en aanbieden... maar of het ook beter is, ik betwijfel het..