Mijn dochter heeft een filmpje in imovie bewerkt op mijn oude imac (versie 9.0.3.)
Helaas weet ik geen manier om het bestand dat 8 Gb groot is van de imac af te halen en op mijn nieuwe imac te plaatsen.
De externe drive Lacie werkt niet op de oude imac en er zit geen dvd-brander in de imac G3.
Nee, je hebt alleen een kabel nodig. Als je toevallig een firewire kabel hebt liggen dan kan je de Macs ook daar mee verbinden, mits ze allebei firewire hebben. Geeft hetzelfde resultaat maar met een snellere dataoverdracht.
Als beiden een firewire aansluiting hebben kun je ze daarmee verbinden. Een van beiden herstarten en met de T ingedrukt laten opstarten (target mode). Je ene mac verschijnt dan als harde schijf op je bureaublad en je kunt het bestand kopieren.
[quote:4ad6e26ec2="Franssel"]Dank voor je snelle reactie.
Dan heb ik toch ook een hub nodig? En is dat een grote investering? [/quote:4ad6e26ec2]
Heb je op de link geklikt en naar het plaatje gekeken?
[img:4ad6e26ec2]http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT1433/106658_5.jpg[/img:4ad6e26ec2]
Je hebt alleen een ethernet kabel nodig (en niet eens een speciale crosscable meer tegenwoordig). De switch heb je niet nodig. En anders had ie je 15 euro gekost.
[quote:0a02ca24d7="ozzie X"]Als beiden een firewire aansluiting hebben kun je ze daarmee verbinden. Een van beiden herstarten en met de T ingedrukt laten opstarten (target mode). Je ene mac verschijnt dan als harde schijf op je bureaublad en je kunt het bestand kopieren.[/quote:0a02ca24d7]
Is niet eens nodig hoor, je kan ook gewoon AppleTalken over firewire, net als over ethernet. Het kan echter wel de snelste methode zijn.
[quote:ab6b158299="Pieterr"]Je hebt alleen een ethernet kabel nodig (en niet eens een speciale crosscable meer tegenwoordig). De switch heb je niet nodig. En anders had ie je 15 euro gekost.[/quote:ab6b158299]
In feite heb je wel een cross-over kabel nodig (dit in de meeste gevallen).
Maar Apple is slim voor ons,
en voorziet de Apple-Computers (sinds??) van netwerk kaarten die zelf switchen,
d.w.z. als er een kabel inzit maar er is geen contact, dan draait men zelf 2 draden om, waardoor je het effect krijg van een cross-over kabel…
[quote:39e5d2734f="Jello"]Maar Apple is slim voor ons, en voorziet de Apple-Computers [b:39e5d2734f](sinds??)[/b:39e5d2734f] van netwerk kaarten die zelf switchen, d.w.z. als er een kabel inzit maar er is geen contact, dan draait men zelf 2 draden om, waardoor je het effect krijg van een cross-over kabel...
Handig, toch?[/quote:39e5d2734f]
En handig van Apple dat ze dat op [url=http://support.apple.com/kb/HT2274?viewlocale=en_US]hun website[/url] hebben staan.
[quote:ea9330a379="Pieterr"][quote:ea9330a379="Jello"]Maar Apple is slim voor ons, en voorziet de Apple-Computers [b:ea9330a379](sinds??)[/b:ea9330a379] van netwerk kaarten die zelf switchen, d.w.z. als er een kabel inzit maar er is geen contact, dan draait men zelf 2 draden om, waardoor je het effect krijg van een cross-over kabel...
Handig, toch?[/quote:ea9330a379]
En handig van Apple dat ze dat op [url=http://support.apple.com/kb/HT2274?viewlocale=en_US]hun website[/url] hebben staan.[/quote:ea9330a379]
En uit deze pagina valt op te maken dat er dus wel degelijk een cross-over kabel nodig is, want de iMac G3 staat op de lijst met computers die een cross-over kabel willen.
[quote:9228a7595a="JobKuipers"][quote:9228a7595a="Pieterr"][quote:9228a7595a="Jello"]Maar Apple is slim voor ons, en voorziet de Apple-Computers [b:9228a7595a](sinds??)[/b:9228a7595a] van netwerk kaarten die zelf switchen, d.w.z. als er een kabel inzit maar er is geen contact, dan draait men zelf 2 draden om, waardoor je het effect krijg van een cross-over kabel...
Handig, toch?[/quote:9228a7595a]
En handig van Apple dat ze dat op [url=http://support.apple.com/kb/HT2274?viewlocale=en_US]hun website[/url] hebben staan.[/quote:9228a7595a]
En uit deze pagina valt op te maken dat er dus wel degelijk een cross-over kabel nodig is, want de iMac G3 staat op de lijst met computers die een cross-over kabel willen.
Succes en groet,
Job[/quote:9228a7595a]
De G3 niet, maar de nieuwe iMac past zich wel aan. Gaat dus wel met een straight kabel kunnen.
[quote:3452b92c0e="JobKuipers"]En uit deze pagina valt op te maken dat er dus wel degelijk een cross-over kabel nodig is, want de iMac G3 staat op de lijst met computers die een cross-over kabel willen.[/quote:3452b92c0e]
Ik ga er van uit dat zijn “nieuwe” iMac van 2003 of later is. (“iMac (17-inch 1GHz) and later”).
Dan hoeft dat dus niet.
[quote:6407b3e10e="JobKuipers"][quote:6407b3e10e="Pieterr"][quote:6407b3e10e="Jello"]Maar Apple is slim voor ons, en voorziet de Apple-Computers [b:6407b3e10e](sinds??)[/b:6407b3e10e] van netwerk kaarten die zelf switchen, d.w.z. als er een kabel inzit maar er is geen contact, dan draait men zelf 2 draden om, waardoor je het effect krijg van een cross-over kabel...
Handig, toch?[/quote:6407b3e10e]
En handig van Apple dat ze dat op [url=http://support.apple.com/kb/HT2274?viewlocale=en_US]hun website[/url] hebben staan.[/quote:6407b3e10e]
Succes en groet,
Job[/quote:6407b3e10e]
1 van de 2 is voldoende,
dus in dit geval waarschijnlijk dus toch ewel in orde
[quote:6464ed9bdc="Pieterr"][quote:6464ed9bdc="JobKuipers"]En uit deze pagina valt op te maken dat er dus wel degelijk een cross-over kabel nodig is, want de iMac G3 staat op de lijst met computers die een cross-over kabel willen.[/quote:6464ed9bdc]
Ik ga er van uit dat zijn “nieuwe” iMac van 2003 of later is. (“iMac (17-inch 1GHz) and later”).
Dan hoeft dat dus niet.[/quote:6464ed9bdc]
je hebt gelijk Pieterr, sorry. FF niet goed gelezen.
Beste forumleden,
Met deze optie laat ik haar gewoon 'spelen' op de oude imac. Eerst leren... dan meer! Geldt ook voor mij trouwens.
En mijn nieuwe mac is van 2007. Verbluffende mooie machine. Maar dat vond ik ook van mijn 'oude'.
Mac blijft verrassen!
Dank allemaal voor jullie snelle reacties.