te lange naam??? Bestanden kopieren over netwerk

op de zaak hebben we een NAS server draaien en een NT-server. Als ik weleens media krijg van klanten en deze kopieer op een van de servers, krijg ik vaak een melding dat een van de namen te lang is of tekens bevat die niet mogen. Onder OS9 heb ik die problemen niet, alleen onder OSX (10.3.5) Meestal kopieer ik de bestanden naar mijn desktop, dat gaat dan weer wel. Is het iets dat te maken heeft met de uitwisseling tussen de servers en OSX, we gebruiken TCP/IP en AFP :innocent:

Is dat een ouwe NT server ? zoja... kan nie anders.... % : dat soort tekens zijn nie toegestaan... soms zelfs maar 11 tekens.... :oops:

Het probleem is het meest bij onze NAS server, die heeft een eigen besturingssysteem, het is een DELL705N, ik dacht niet het NT was, trouwens. De andere server draait op NT4, vroeger hadden we meer problemen met dingen als spaties, backslashes en zo, verder leer ik iedereen aan netjes extensis te gebruiken en geen puntjes!

Misschien heb je wat aan het programma 'NameCleaner'. [url]http://www.sigsoftware.com/namecleaner/[/url]

P@ul