te verwachten moeilijkheden bij installatie Tiger...

Heb morgen m'n PBG4 - 17", wel nog met Panther. Heb echter ook Tiger bijbesteld, wat ik nog wel zal moeten installeren. Als ik zo kijk bij de problemen bij de installatie van Tiger, begin ik al een beetje te panikeren.... Mijn vraag nu; is het voor een Mac-leek aan te raden om Tiger zelf te installeren of haal ik mij hiermee een hoop ellende op de hals...?

Niemand die een Switcher wil helpen...?

Net als ik gewoon ff wachten, Tiger is te snel uitgebracht. Shame on you Apple!

http://www.macintouch.com/tigerreview/incompatibility.html

Niks Shame on you Apple. Het is gewoon altijd zo met nieuwe systemen. Volgens mij kan Apple niet alle hard- en software loslaten op een nieuw systeem, want dan is het einde zoek. Gewoon even wachten tot 10.4.1 uitkomt en bijhouden of alles compatibel wordt. De makkelijkste manier van Tiger installeren is opstarten van je Tiger CD en dan de optie "update from previous system" (of zoiets) kiezen.

Iedereen die graag wil beta testen voor Apple, ga alleszins je gang. Not me en zeker niet in een productie omgeving, het lijstje met problemen in mij veel te groot en iedere dag nog groeiende. Voor de 2e maal ernstige problemen met Firewire vind ik absoluut onaanvaardbaar.

Wat doen jullie toch allemaal negatief over Tiger. Ik heb hem gewoon geïnstalleerd als update en heb helemaal geen problemen ondervonden. Ik ben heel blij met Tiger, want dank zij Automator heb ik nu in een mum van tijd de bestandsnamen van mijn 7.000 foto's naar één logische structuur kunnen aanpassen.

[quote:2f143e9b56="dualband"]Niemand die een Switcher wil helpen...?[/quote:2f143e9b56]

Als je in de buurt van A’pen (eigenlijk Beveren-waas, Oost-Vlaanderen) woont mag je gerust langskomen. Anders ook, maar je zal wel naar mij moeten komen :), als de installatie ondertussen nog niet gelukt is! (Zend me een pm als indien het nog niet gelukt is)

Niels

Als je het nieuw installeert als eerste systeem is er het minst aan de hand. Upgraden over een bestaand systeem is minder aan te raden. Verder zul je op een kersverse machine niet veel incompatibiliteitsproblemen krijgen.

Ik ga nog even niet over. Ten eerste moet ik dan veel te veel opnieuw installeren en zoals gezegd: in een productieomgeving ga je beter niet experimenteren.

Wel grappig. De hele Apple Community heeft anderhalf jaar lang reikhalzend uitgekeken naar de komst van Tiger en nu het eindelijk zover is, durft niemand het te installeren. :D

Da's wel heel kort door de bocht.

Tiger was al bij een heel groot deel van de forumgebruikers op de Mac gezet voor de doos in de winkel lag :stuck_out_tongue: De problemen met het installeren van de vorige {10.3) versie heeft veel mensen die hun werk op de Mac doen een beetje huiverig gemaakt om vanaf dag 1 er op over te stappen. Ik moet gewoon mijn proofprinter, scanner en internetconnectie vertrouwen.

Panther werkt bij mij uit de kunst en ik heb me wel vaker uitgesproken over de onzinnigheid van de mensen die als allereerste een update hebben gedraaid en daarna in de problemen kwamen. Lees de draadjes er maar op na.

Bij mij werkt het perfect en ik heb het vrijdag 29 april op men computer gezet!

Niels

Het is voor een leek zeker aan te raden om Tiger te installeren. De meeste paniek berichten die je leest zijn van mensen die al een tijdje met OS X werken en alerhande haxies en plugins hebben geinstalleerd in programma's. De meeste van die problemen zijn na even logisch nadenken al in binnen de 60 min na het melden op dit forum opgelost, natuurlijk blijft het probleem wel op het forum staan maar vermelden ze niet dat ze het al hebben opgelost.

Tiger is heel stabiel, veel stabieler zelfs dan panther. Ik las hier een opmerking over beta testen voor Apple. Iedereen die met een computer werkt is constant aan het beta testen, of het nu windows, linux of OS X is. Als je echt gaat wachten op het 100% waterdichte systeem zonder ook maar één bug dan zou ik afraden van ooit een computer te kopen, dat systeem komt er nooit. Iedereen die nu op 10.4 werkt is nu al aan het beta testen voor 10.6. Of je nu 10.4.0 of volgend jaar 10.4.9 gaat gebruiken er zal altijd nog wel een bug in zitten.

Ik denk dat Tiger zelfs al de meeste stabiele upgrade is die Apple al heeft afgeleverd en ik zie geen reden om nog verder te werken met 10.3 die je nu inderdaad wel een beta mag noemen.

Het beste is, zowel bij linux, windows als OS x met een standaard systeem te werken, ik installeer (bijna) nooit onzinnige programma's, zoals toolbars, searchbars, ... Als je dan een update of upgrade doet heb je bijna nooit problemen.

Niels