Te weinig geheugen om 10.3 te installeren... hoe ruimte vrij

Ik wil 10.3 gaan intalleren (heb nu 10.0.04 en (9.2.2) tijdens de installatie krijg ik de mededeling dat ik te weinig geheugen heb en enkele dingen moet uitschakelen. ALs ik alles uitschakel hou ik nog niet voldoende ruimte over. Als ik probeer grote programma's (spellen die ik nooit doe b.v.) er af te halen zegt ie dat ik niet voldoende privileges heb om ze te verwijderen. Wat kan ik doen?

Die spellen hebben niks met geheugen te maken. Dat is hardeschijfruimte. Geheugen kun je niet vrijmaken, alleen meer bijkopen.

Iets meer info over je computer en de grootte van je harde schijf zouden helpen.

Ram geheugen en harde schijf ruimte hebben erg weinig met elkaar te maken. Als je te weinig weinig geheugen hebt moet je inderdaad meer bijkopen.

MacOSX heeft volgens mij minimaal 128 of 256 nodig.

typ in terminal "top" en kijk wat er zovell geheugen in beslag neemt. Je kan t dan ook uitschakelen met een commando volgens mij doe je dat zo: "kill id" waar id staat moet je een nummer intypen dat in de rij onder process id staat

Uit dit draadje: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=21489, en je onderschrift kan ik opmaken dat de installatie van panther gelukt is. Wat was het probleem en hoe heb je het opgelost?

Ja, de installatie is gelukt, wat een vooruitgang zeg!!!!!!! Hoe het me is gelukt...ik weet niet precies :? Wat ik wel heb gedaan is in een bepaald scherm, waar je kan kiezen om bepaald dingen niet te installeren (b.v. japanse letters enzo) e.e.a. weg te klikken. Of me dat nog problemen gaat opleveren weet ik niet maar vooralsnog loopt het als een zonnetje.

hey guys

@ angorawol, lezen staat in z’n onderschrift.

Als je er niet uitkomt met de tip van jurriaan, heeft het zin om de stekker uit je mac te halen voor min. half uur en dan opstarten en meteen je P-ram resetten.

suc6

[quote:9c329e9d09="ateazz"]hey guys

@ angorawol, lezen staat in z’n onderschrift.[/quote:9c329e9d09]

Die gegevens stonden op dat moment nog niet allemaal in zijn onderschrift.

Inderdaad Visualfreak01, trouwens bestaat er een G3 van 700 Mhz? En met 60 Gig zou er toch ruim voldoende plaats moeten zijn.

de iMac snow special edition uit de zomer van 2001, heeft een g3 700mhz processor, heb 'm zelf ook. Beetje oud inmiddels maar doet het nog prima. :)

Volgens mij is het topmodel van de iMac G3 inderdaad een 700 mHz ding. 60 GB aan harde schijfruimte en 256 MB aan RAM geheugen zou inderdaad voldoende moeten zijn. Zou geen enkel probleem mogen vormen. Zelfs niet bij volledige installatie.

Er bestaat inderdaad een G3 - 700 Mhz (want die heb ik :-) ) Het was toen een soort jubileumuitvoering van de iMac. Indertijd was ik een van de eersten die een iMac had trouwens, maar dat was eentje hiervoor. Hij kwam uit en ik ben direct naar het Machouse gereden om er eentje te kopen. En daarvoor heb ik een Classicje gehad en daarvoor nog een ouder Appletje die je nog elke keer moest opstarten met RAM-geheugen-schijfjes (en later kreeg ik een externe harde schrijf :-) Ik ben dus al 15 jaar aan de Mac inmiddels enne... ik ben geen 'hij' maar een 'zij' :wink:

Altijd handig om Delocalizer ff te draaien scheelt ook zo'n 600 a 700 MB afhankelijk van je taalbeheersing/-gebruik :wink:

http://software.bombich.com/local.html

[quote:3fc018a43b="MacLite"]Altijd handig om Delocalizer ff te draaien scheelt ook zo'n 600 a 700 MB afhankelijk van je taalbeheersing/-gebruik :wink:

http://software.bombich.com/local.html[/quote:3fc018a43b]

Werkt die op 10.3??
Hij is namelijk niet op 10.3 getest.

Nou is mijn iBook al ge-delocalized, maar ik weet niet meer waarmee :frowning:
Weet wel dat het uurtje of 2 heeft geduurd…

Werkte ok bij mij, dom geluk want ik wist niet van problemen met 10.3.4

Ik heb een G3 iBook met 800... de top was dus niet 700 :)

De-localizer tot op het bot!!!

Ja, van de iBook is er ook een G3 900 MHz versie. Maar ik had het over de iMac G3, ik dacht dat het topmodel daarvan maar liep op 700 MHz.