Ik heb het in de verschillende forums gezocht en er zijn wel enkele posts geweest over imovie en geluid. Wat ik voorheb heb ik echter niet ècht gezien.
Via importeren quicktime-filmpjes (met Dig.ixus ii gemaakt) krijg ik de avi-tjes in imovie incl. geluid.
Alles wordt netjes in de tijdslijn geplaatst, en zonder overgangen, effecten of zoiets eens bekeken.
Bij het afspelen vanaf het begin valt plots (na 5’45 seconden) de geluidsweergave weg. Telkens opnieuw. Wat ik wel hoor is dat de harde schijf plots begint te ratelen. Ik vermoed dus dat hij aan het ‘outpagen’ is: te weinig interne ram?
Het geluid is echt niet weg want bij heropstarten en beginnen afspelen op 5’30’’ speelt de rest van het filmpje wèl af met geluid(nog zo’n 3 minuten).
Heb ik te weinig intern geheugen ? mijn configuratie : 896mb op g4-cube 450mhz met hdd seagate barracuda IV 80gb 7200rpm (ik draai wel nog op 10,2,6 omdat een update naar 10,2,8 problemen gaf? (ben een tijdje niet meer ‘aktief’ geweest zodus)).
Ik heb reeds de preferences weggegooid (in mijn thuismap) en geen enkele ander programma draait naast imovie
Dank voor info
davedive