teamspeak....?

Ik speel al een tijd medal of honor allied assault , en met dit soort spellen kunnnen de pc eigenaren gebruik maken van het programma ,,teamspeak'' waarin ze met elkaar kunnen praten door een micrefoon. Weet iemand of dit ook bestaat voor de mac, en waar dat ook voor de pc te gebruiken is? want de makers van teamspeak zijn nu bezig met ts3 en die zal mac ondersteunen, maar die wordt voorlopig nog niet verwacht :S

gr-Cr00b

Je kunt bij GameRanger wel praten als je een microfoontje hebt, maar ik las laast op een MOH voor Mac site dat het nog niet mogelijk was in het spel....

ja, ik heb dat programma wel een keer gehad. het is toch iets als the all seeing eye? weet je ook nog waar het te downloaden valt, ga ik het is proberen. Ik heb toendertijd niet echt gelet op deze functie :S

www.haxial.com

is tot nu toe het beste voor cross-platforms windhoos en mac

Voordat teamspeak wat werd, had je ook nog battlenet of battlegram for the mac. Daarvoor weer Roger Wilco. Roger Wilco heeft ook een Mac versie (MacOS Classic only)

Of Battlegram voice ondersteunt weet ik niet, Roger Wilco wel en teamspeak zou het gaan doen. Of forum van teamspeak wordt uitgebreid gesmeekt en gevraag om een Mac versie. Waar we wel met de Win tegenvoeters online kunnen gamen, met mijn team praten en de taken verdelen is er voor ons nu niet bij. Een LAN party is een stuk leuker als je ook nog kan kletsen. Met meerdere team dan ook met slechts je eigen team.

Apple heeft een gratis Mac gegeven aan de gasten die Team Speak maken. Maar tot dusver nog geen mac versie....

Werkelijk te jammer dat TS niet beschikbaar is. Games met PCers gaat nog wel, helaas voice-commen niet. Roger Wilco is een aanrader, en ook te gebruiken tussen PC en Mac users (alleen jammer dat geen enkele PCer het gebruikt, waardoor even snel inloggen en praten niet gaat). Wat je ook zou kunnen proberen is Ventrillo. Ik ken het niet, maar ben er wel vaak op gestuit.

http://www.teamspeak.org/forums/showthread.php?threadid=11792

Teamspeak beloofde een jaar geleden dat ze alles in C++ aan het herschrijven zijn en dat vanaf versie 3 Mac ondersteuning komt.

Forget it, zet gewoon iChat audio aan!

Roger Wilco Get real-time Internet voice chat with Roger Wilco. You can try out the free basic version or upgrade to the Game Tools subscription package. Roger Wilco runs on Windows 95/98/NT4sp3/2000/XP.

Roger Wilco Base Station
Host a series of voice chats on a static IP address. The Roger Wilco Base Station runs on 95/98/NT4sp3/2000/XP, Linux, and FreeBSD.

waar kan ik de mac :apple: versie dan vinden, na een lange zoektocht over google ben ik ook nog niet veel verder :? :roll:

Van Roger Wilco was vroeger alleen een OS9 versie; OSX versie is er nie :(

tsja, die goede oude tijd... :?

Ja mensen het is een drama. Ik kijk ook al tijden uit naar de TS voor Mac. Op zijn vroegst te verwachten in Q1 van 2005....

Wat er ook aan zit te komen is Ventrilo op http://www.ventrilo.com/ te vinden. Ook dat is er nog niet maar het grote verschil is in mijn ogen dat de mensen bij Ventrilo lang niet zo arrogant zijn als bij Teamspeak. Nadeel is toch dat de meeste PC mensen TS gebruiken…

Zouden er nou ook niet wat slimme MAC Fan hobbiesten rondlopen die de mannen van Teamspeak zouden kunnen helpen. Zodra je op hun forum het maar over Apple hebt beginnen ze van zich af te slaan en te verdedigen dat ze het te druk hebben met de Win versie (....tsja) en dat het nog eeeeerrrgggg lang gaat duren met die OS X versie.

Ondertussen hebben ze wel een Linux versie, da’s uiteindelijk toch ook UNIX onder de motorkap, net als bij ons aller OS X. Misschien bekijk ik het wel wat te simpel maar je zou denken dat als er wat slimme mannen/vrouwen met OS X kennis worden toegevoegd aan TS Team, er wat te doen zou moeten zijn. Ik heb overigens geen idee of de TS goeroes hier wel behoefte aan hebben. Krijg de indruk van niet. Helaas ik kom niet veel verder dan “Hello World” in C++ dus aan mij gaan we niet veel hebben. :slight_smile:

[quote:b65d522457="colpolyp"]http://www.teamspeak.org/forums/showthread.php?threadid=11792

Forget it, zet gewoon iChat audio aan![/quote:b65d522457]

Geeft dat niet heel veel CPU overhead? En je kunt nog steeds niet met je ‘team’ kletsen als die op TS zitten.

Ik had wel eens gelezen *ergens* dat je gewoon Virtual PC moest installeren voor Teamspeak terwijl je aan het gamen bent. Daar geloofde ik natuurlijk geen hol van want dat is gewoon te zwaar naast elkaar (een vette game en het altijd zo trage VPC) en dan hebben we het er niet eens over of het technisch mogelijk zou zijn het geluid "over de virtuele omgeving te tillen", zo rechtstreeks je game in.

Maar goed, ik heb een leuke Mac staan die wel wat kan en was vorige week in een gekke bui dus heb het toch maar eens geprobeerd. Nou kan ik een leuke review er over schrijven of er kort over zijn. Ik kies het laatste…

tromgeroffel

NIET DOEN!

:smiley: :sealed: