Teamviewer

Hallo,

Ik wil namelijk Teamviewer gebruiken voor mijn Macbook Pro en iMac om zo ook bestandsoverdracht te kunnen uitvoeren.Op mijn iMac staat SnowLeopard geinstaleerd en op mijn Macbook Pro staat Lion.Nu wil ik dus bestandsoverdracht gaan uitvoeren maar stoot op een klein probleempje waar ik maar niet aan uit geraak.Ik kan namelijk alle bestanden afhalen van mijn iMac maar dit gaat niet van mijn Macbook Pro.Ik kan dus door de hele HD van de iMac bladeren en bestanden overbrengen maar dit lukt niet van mijn Macbook Pro.Telkens ik in Teamviewer op mijn HD van mijn Macbook Pro klik krijg ik als melding 'De toegang is geweigerd omdat de opgegeven map niet openbaar is.''Ik heb deze dus via Delen op mijn MacBook Pro ingesteld dat ik deze toch wil delen en openbaar maken maar niets veranderd er en ik blijf deze melding krijgen in Teamviewer.Hopelijk begrijpen jullie mij een beetje.Alvast bedankt.

Groetjes

Waarom Teamviewer als je dat via de bestandsdeling van de Mac kan doen?

Systeemvoorkeuren -> Delen -> Bestandsdeling. :crazy:

Bedankt voor de reacties maar ik wil dit via teamviewer doen om dit ook buiten mijn lokale netwerk te kunnen doen.

Dat kan nog steeds als je bestandsdeling van Apple gebruikt. Teamviewer is (wat mij betreft) een beetje te ingewikkeld voor zoiets simpels.

Het enige is dat je de juiste poorten open moet zetten naar je iMac. Welke poorten dat zijn hangt af van welke services je aanzet op de iMac.

LOL, en uitzoeken welke poorten je moet openen en die dan openzetten is niet ingewkkeld ?

Ik wil graag vanaf de ipad kunnen inloggen op mijn ipad. Het is gelukt. Maar als ik onderweg ben kan dat ook via 3g? Moet ik bij instellingen, energie, de computer nooit uitzetten instellen?
De uitleg van het prg is zo summier. Weet iemand er meer van?

[quote=Ir.Bob url=http://www.onemorething.nl/community/topic/teamviewer#post-2278334 time=1313741443]Dat kan nog steeds als je bestandsdeling van Apple gebruikt. Teamviewer is (wat mij betreft) een beetje te ingewikkeld voor zoiets simpels.[/quote]
Dat is dus exact andersom. Met Teamviewer is dit juist heel erg eenvoudig, via de gewone bestandsdeling is het rete moeilijk. Teamviewer gaat dwars door firewalls e.d. heen terwijl je bij bestandsdeling allerlei aanpassingen aan de configuratie van de firewall moet doen. Bij sommigen is het moeilijk of zelfs onmogelijk om die aanpassingen te doen. Tele2 is een beruchte waarbij de modem/routers gewoon volledig dicht staan. De gebruiker kan er niets in aanpassen, dus ook geen poortjes doorsturen. Om nog maar over de andere kant te zwijgen. In het bedrijfsleven is het normaal dat alles potdicht staat op poort 80 (http) en 443 (https) na omdat dit nodig is voor het opvragen van websites. Kun je dus niet bij je opengezette poortjes. Met Teamviewer kan dit allemaal wel.

Daarnaast is Teamviewer ook wat veiliger omdat het enige encryptie gebruikt terwijl iets als afp en smb/cifs dat standaard totaal niet doen en alles dan ook gewoon plain text over de lijn gaat.

Zorg er wel voor dat Teamviewer een standaard wachtwoord e.d. heeft en ook al draait op de Mac. Daarna is het een kwestie van extern verbinding maken middels het idee, je ingestelde wachtwoord en klaar.