Techtool 4 Vraagje

hallo,

ik heb de eDrive van techtool 4 geinstalleerd maar deze wilt niet opstarten. Het scherm waar het appeltje staat gaat niet verder… Nu wil ik gewoon terug mijn HD opstarten zonder telkens op te starten met [b:1a7fa657e7]option [/b:1a7fa657e7] Hoe kan ik de opstart volgorde veranderen ? Nu wilt ie dus telkens van de eDrive booten.

greetings

in systeemvoorkeuren-opstartschijf de schijf (systeemmap) aangeven waarvan je wilt opstarten.

zo hebben we weer wat bijgeleerd !

thnx !

Mocht de eDrive problemen geven, dan zou je deze opnieuw kunnen installeren vanaf de CD of vanuit TechTool Pro 4 vanaf een andere schijf via FireWire (wel van een andere schijf opstarten dan). Welke versie van TechTool Pro 4 heb je op de originele CD staan? Hoe nieuwer, hoe beter de eDrive gemaakt zou moeten worden. Ikzelf heb 4.0.1, helaas geeft Micromat geen Updaters uit die een nieuwe CD voor je branden zoals die van DiskWarrior. :?

Ik heb uiteindelijk de eDrive verwijderd en een extra partitie (10 GB) gemaakt, daar had ik een systeem (zo uitgekleed mogelijk) op geïnstalleerd met alle programma’s die ik wilde (de eDrive liet niet alles toe, zo functioneerde Safari nooit helemaal zoals het hoorde en dat programma kan handig zijn om een update binnen te halen :roll: .)
Vanmiddag heb ik een LaCie portable van 40 GB besteld met FireWire, die ga ik als noodschijf gebruiken en sleep ik mee naar de Macs van familieleden die mijn hulp kunnen gebruiken. 8)