tegenvaller

Nadat ik heb geinformeerd of ik met met huidige draadloos internet (sweex) ook een airportexpress kan gebruiken voor airtunes heb ik een airportexpress aangeschaft. Na lang etteren lukten het niet. Bij nagevraag blijkt dat ik internet en airtunes niet tegelijk kan gebruiken. Ik moet dus elke keer een ander netwerk kiezen om over te schakelijken tenzij ik of een draad trek of een apple basisstation aanschaf. Dit vind ik een tegenvaller van Apple.

Ik vind het meer een tekortkoming in de sweex.

als de sweex geen wds ondersteund wordt het vrij lastig. dan moet je een accesspoint kopen die dat wel aankan.

Mijn linksys en airport extreme base station praten wel goed met elkaar, al is instellen een vreemd klusje (de extreme verdwijnt een minuut of 10-20 van het netwerk, staat al die tijd druk te zenden om daarna ineens braaf mee te gaan doen)

Grappig om zien dat rond dit uur alleen mensen met ongeveer 5000 posts nog antwoorden op deze topic, even de regel doorbreken.

Dit zie ik ook niet als een flaw van apple, ze kunnen niet met elk stukje hardware van anderen rekening houden, sweex zou hier support voor moeten bieden, niet omgekeerd.

apple doet de afwas niet

kut apple!

[quote:6719e8b9df="HS-L"]als de sweex geen wds ondersteund wordt het vrij lastig. dan moet je een accesspoint kopen die dat wel aankan.[/quote:6719e8b9df] :apple: Ik heb eeb XP Laptop en een iMacG5 verbonden met internet via een AE en hieraan ook een printer. Heb een 2 AE in de huiskamer aangesloten op een stereoset in de zgn.'client mode'. Doet het goed. Het probleem echter is inderdaad dat je bij iTunes dan moet kiezen tussen muziekuitgang: computer of Apple network e9a... en je dus niet tegelijk kan internetten. Is de enige keus dan 'WDS' om tegelijkertijd te kunnen internetten en muziek in de huiskamer te hebben ? Welke AE moet je dan (opnieuw) configureren ? Kan iemand mij eventueel zeggen hoe dat dan precies moet ?

Een tijdje gefröbeld met het het airport hulpprogramma en enkele oudere 'draadjes' nog eens goed 'nagewerkt' en uiteindelijk de 2e AE op de juiste wijze in de 'client mode' geconfigureerd en beveiligingen toegepast en nu werkt de 2e AE onafhankelijk van het internet. Kan nu gewoon kiezen tussen de luidsprekers van de 'computer' en AE nr.2 met de aangesloten stereoset zonder dat de internetverbinding wordt verbroken.