Teken ook de Apple iPod Firmware Petition

[quote:dbc433562e="The Apple iPod Firmware Petition"]To: Apple Computer

We, the owners of previous models of the Apple iPod (1G/2G/3G), believe that we have been snubbed by Apple. With each new generation some or many of the new features added are only software changes, and could be easily added to past iPod’s with a firmware update. But instead of updating older iPods, Apple has simply ignored older users.

We believe that any new improvements that can be added via firmware to the older generation iPod’s should be instituted

Sincerely,[/quote:dbc433562e]

Ben je het hier ook mee eens, teken dan de online petitie:

Apple iPod Firmware Petition

Sja, je kan over alles klagen. Wees blij dat er nieuwe iPods worden ontwikkeld. Trouwens, het enige wat een iPod moet doen is mp3's spelen, en dat doet ie ook wel zonder firmware update.

Vind dat ook wat overdreven, alleen kunnen ze die langere batterijduur wel voor de 3e generatie invoeren omdat dit dezelfde batterij is die in de 4e generatie zit.

[quote:f789199e15="Beathoven"]Vind dat ook wat overdreven, alleen kunnen ze die langere batterijduur wel voor de 3e generatie invoeren omdat dit dezelfde batterij is die in de 4e generatie zit.[/quote:f789199e15] Zijn de chippies hetzelfde dan? Of zijn die ook (licht) gereviseerd? Wie weet...

t is gewoon niet waar. Ik heb een 1e generatie 5GB iPod en er zit toch agenda en adressenlijst op. Dat zat er in versie 1 niet op

Die batterij gaat je niet lukken denk ik, dat zit hem in de hardware, net zo goed als in de software.

En ik vind dit een beetje gezeur. Als je die nieuwe features zou kunnen krijgen zou je ze wel krijgen. En als Apple naaiers zouden zijn dan zouden ze je laten betalen voor de update.

Kortom: ik denk dat die nieuwe software gewoon niet draait op de vorige iPod generaties.

Wat een gelul, als je niet tevreden bent met de versie van je iPod had je hem niet moeten kopen. Ik wil langere accutijden, ik wil op een paar knopjes minder drukken om iets te activeren, anders krijg ik RSI... :( :(

Koop pas iets, als het voldoet aan je eisen. Mocht er een swfout in zitten dan zet Apple die vast wel goed, maar ga niet zeuren om meer.

De kwestie is niet dat de huidige gebruikers ontevreden zijn met hun machine. Het lijkt er echter een beetje op dat Apple puur uit marketing overwegingen, anders was het verschil tussen g3 en g4 wel erg klein geweest, de softwarematige upgrades niet beschikbaar maakt..ik vraag me dan ook af of het niet mogelijk is om de routines die de extra features bevatten in de 2.2 upgrade alsnog toe te voegen...ik kan me namelijk niet voorstellen dat het interne design en hardware zoveel afwijken dat dit niet zou werken...Apple probeert door steeds met een nieuw apparaat uit te komen de vraag groeiende te houden maar dit soort acties kunnen ook averechts werken..hoeveel mensen hebben niet geklaagd over de snelle en dure updates van OS X...

Zeg loyalisten,

wat is er mis met een beetje kritische houding? Daar waar mogelijk moet apple zijn loyale gebruikers mee laten profiteren van verbeteringen.

Beste mensen, volgens mij schreef Macpro 'Ben je het hier mee eens, teken dan de petitie' Gewoon een stukje informatie wat hij met ons deelt. Meer niet. Dus vindt je het larie dan teken je die petitie toch lekker niet. Ik vind dit geen gezeur, ik ben alleen maar blij dat op dit forum dit soort info aan het licht komt.

Installeer Linux op je ipod en hij kan plosteling ook meer. Dus waarom zou Apple het zelf niet kunnen...???

Als je kijkt naar de ‘oh zo handige nieuwe shuffle knop’ op die nieuwe ipod, dan kan ik me echt niet voorstellen dat die knop niet beschikbaar gemaakt kan worden voor alle andere ipods.

Zeg klaasb zit jij in Korea of heb je daar alleen een proxy?

Korea! toe maar…

Dat je bepaalde features krijgt is natuurlijk ook beleid van Apple. Als je GEEN iPod hebt, wil je natuurlijk het liefst die nieuwste met al die nieuwe features, in plaats van een 2e handse 3G. Het is logisch dat Apple zijn spullen natuurlijk zoveel mogelijk verkoopt!

Het is ook logisch dat Apple zijn spullen vernieuwd en beter maakt. Daar zijn we toch trots op? Als Tiger uitkomt ga je toch ook niet roepen “ik heb Panther maar ik wil GVD ook die nieuwe dingen in mijn OS? O, oh wat is Apple toch weer aso”?? Je gaat toch ook niet roepen “GVD ik heb een oud model maar ik wil dat ze er nu gratis een click-wheel inzetten”?

slightly off-topic:
En de “shuffle play” heb je ook op de 3G trouwens: zet hem aan en druk op PLAY terwijl je gewoon in het hoofdmenu zit. (Dus niet in een playlist, album, artiest, etc.) Dan gaat ie al je playlists shufflen en hopla!

[quote:0b0500f38a="Waterman"]Zeg klaasb zit jij in Korea of heb je daar alleen een proxy?

Korea! toe maar…[/quote:0b0500f38a]

Ik verblijf voor een jaartje in Korea.

Een nieuwe dag... een nieuwe petitie....