Tekortkoming OS X.x.x ???

Hoe kan dat nou toch ??? Functionaliteiten die je jarenlang gehad hebt in een keer weggevaagd door X. Waar heb ik het over? In nogal wat bedrijven wordt correspondentie verdeeld over de beschikbare papierbakken in de printer bv het voorblad van je brief print je op briefpapier vanuit bak 1 de rest van de brief print je vanuit bak 2 of 3. Dit kan NIET vanuit X!. Hoewel ik een zeer groot liefhebber ben van X, snap ik soms niet waarom functie's gewoon verdwijnen. :evil: . Ik vind dit net zo vreemd als een andere post van me dat er ineens geen opnamemogelijkheden voor geluid in X zijn ingebouwd. Ik hoop dat ik de enige ben die hier problemen mee heeft....

Ewout

Je bedoelt dat je niet in één printvenster kunt aangeven dat pagina 1 uit lade A, en de rest uit lade B moet komen? Dat heb ik ook nog niet gezien.

Ik kan wel meerdere lades selecteren onder Paper Feed. Dus eerst pagina 1 printen uit lade A, vervolgens nog een keer appeltje-P en de rest uit lade B. Zo’n drama is dat toch niet?

Of ik begrijp je verkeerd.

Het is er wellicht niet helemaal makelijker op geworden maar, wanneer je het PPD bestand van je printer goed installeerd dan kan het wel.

De locatie voor dit bestand is: library/printers/PPD.
In Afdrukbeheer selecteer je de printer en je klikt vervolgens in de menu balk bij printers op Toon info. Daar kan je de PPD selecteren en de mogelijkheden instellen.

Misschien is er een eenvoudiger manier maar, dat lees ik dan graag hier. Voor de HP Laserjet 2200 dtn werkt dit in ieder geval prima.

ja bij mij werkt dat ook gewoon. Bij printopdracht in pulldown menu naar 'paperfeed'. Daar kan je aangeven dat je pagina 1 uit lade A wilt en de rest uit lade B o.i.d.

Bij mij lukt het ook gewoon.

Ik had hierbij graag nog eens het volgende gevraagd: is het mogelijk om bv lade 2 als default lade aan te geven? en slechts 1 te gebruiken als je dit expliciet aangeeft? bij mij neemt hij automatisch 1…