tekst extern inladen in html?

Hallo,

is het mogelijk om in html een extern tekstje in te laden? Zodat ik voortaan alleen een simpeltext documentje hoef te veranderen om tekst op een site aan te passen? En zo ja is het dan ook mogelijk om bijveerbeeld met css te werken?

Ik weet dat zoiets met flash in ieder geval erg simpel kan, maar dat is geen optie.

bedankt , Frans :smiley:

Je kan met een iframe werken. Dat laad externe html/txt files en dan kan je die aanpassen ipv in je site te klooien.

Een iframe werkt op het princiepe van een frameset .
Het voordeel daarvan is dat je hem gelijk waar kan plaatsen en is er GEEN frameset nodig.

Deze waarden kan je aan een iframe weergeven

[code:1:c80c24a5bd]<iframe src="" width="" height="" align="middle" frameborder="" scrolling="auto" ></iframe>[/code:1:c80c24a5bd]

Test het maar eens uit .

Greetz

bedankt voor je snelle reactie! :D

[quote:6c05395b7c="frans de reijdt"]bedankt voor je snelle reactie!:D[/quote:6c05395b7c] Das niets :) . Mocht je er problemen me hebben , laat maar iets weten .

heb je misschien ook enig idee hoe het met golive werkt als je met iframes wilt werken? :D

Van golive heb ik geen verstand . Maar heb je in golive geen modus waarin je, je HTML code kan zien ? Dan paste je gewoon ff hetgene erin wat ik heb getikt van code. anders kan je op www.handleidinghtml.nl kijken en zoeken naar uitleg over een iframe .

Je kan anders eerste eens testen met 2 pagina’s.

De eerste pagina is index.htm ,de externe pagina is tekst.htm leest.

index.htm

[code:1:94864b9e81]<html>
<head>
<title>Iframe test</title>
</head>
<body>
<table width="100%" border="1">
<tr>
<td>&nbsp;</td>
<td><iframe src="tekst.htm" width="200" height="200" frameborder="0" scrolling="auto" align="middle"></iframe></td>
<td>&nbsp;</td>
</tr>
</table>
</body>
</html>
[/code:1:94864b9e81]

En hier tekst.htm

[code:1:94864b9e81]<html>
<head>
<title>Iframe test</title>
</head>
<body>
<div align=“center”><font color="#FF0000" size="+2" face=“Arial, Helvetica, sans-serif”>Dit
is een iframe tekst </font></div>
</body>
</html>
[/code:1:94864b9e81]
Er moet altijd een pagina zijn die de externe tekst leest (logisch :slight_smile: )
en in tekst.htm heb ik maar wat tekst gezet .
De opmaak en css code’s zijn voor jouw :stuck_out_tongue: .

Ik hoop dat dit helpt.
Succes

ik ga het straks eens proberen te plakken in GoLive...

thanks again!

als je het plakt in de code van golive (code mode) dan komt het eruit te zien als een blauw vlak met de naam als iframe (in de viewing mode). daarna kun je wel via golive het target en de naam aangeven, samen met de rest van de attr. en dat werkt heel prima. hangt een beetje af van welke versie je van golive hebt.