tekst ibooks verdwijnt

Op mijn iPad air 2, software versie 10.3.2 heb ik een aantal ebooks geïnstalleerd. Twee dagen geleden blijken alleen de kaften van die boeken nog te bestaan, alle tekst is weg. Ik heb geprobeerd een boek opnieuw te installeren, maar het resultaat was hetzelfde; alleen een kaft maar geen tekst. Wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen?

Heb je je iPad al eens herstart?

Hai Koen. Ik heb mijn iPad herstart. Geen resultaat. Het probleem blijft: wel kaften van boeken maar geen tekst. Ik houd mij aanbevolen voor meer suggesties.

Staat er een wolkje bij, dan moet je ze nog downloaden.

Er staat geen wolkje bij hansman.

Ik heb hetzelfde probleem, dus als iemand een oplossing weet houd ik me aanbevolen. Na opnieuw opstarten staat er tekst, maar daarna verdwijnt de tekst weer uit alle boeken

Hai Ankie. Ik heb software versie 10.3.2. Het probleem van de verdwijnende tekst ontstond een paar dagen na de update. Misschien is er een verband tussen de nieuwe software en het probleem van de letters die verdwijnen. Welke versie heb jij?

Ik vermoed ook dat het een bug is in de huidige iOS versie… Toch kom ik soortgelijke problemen alleen in oudere iOS versies tegen.

@Night

Is dit model gerelateerd?
Want mijn boeken zijn gewoon te lezen na de laatste update.
iPhone 7+ MBA

Zou zomaar kunnen…

Ik heb inderdaad ook een ipad air 2 en iOS 10.3.2 en kort geleden een update gehad. Hij blijft trouwens in alles hangen. Als ik in de inhoudsopgave kan ik ook niet naar een bepaald hoofdstuk.

Mijn dank voor alle reacties. Ankie, mijn vermoeden is dat het probleem veroorzaakt wordt door de update naar versie 10.3.2. Ik ben benieuwd of iemand dit raadsel weet op te lossen.

Heb hetzelfde probleem, na iTunes herstel hetzelfde probleem.
Apple service contact opgenomen, is een bug in hun software, kunnen niet aangeven wanneer het opgelost wordt

Bedankt Druif, nu maar wachten tot Apple het software probleem oplost!

Een mogelijkheid is ook,als je meer apple apparaten hebt zoals bv een iPhone met eenzelfde account, dat bij instellingen beide apparaten iCloud drive zijn ingeschakeld.
Dit was bij voorlaatste update geen probleem, nu wel.

We zijn nu ruim een maand verder en ik kan nog steeds mijn iBooks niet lezen. Het probleem doet zich voor op een iPhone 6s en een iPad mini. Ik vind het wel heel erg dat Apple hier niets aan doet. Ben intussen bezig mijn boeken over te zetten op Kobo. Heel gedoe maar dat werkt in ieder geval

Zijn dit aangekochte boeken via iTunes?

Nee, gekocht bij ebooks, libris of bol.com. Ook boeken aangekocht na de upgrade hebben geen tekst

Ik dacht even dat je een manier had gevonden om gekochte ebooks bij itunes te backuppen.

Heb nog nooit een boek via iTunes aangeschaft . Ik hoorde wel van iemand dat een Apple medewerker had geadviseerd om de boeken (voorlopig?) op Kobo te plaatsen.

Heb vandaag nog even contact gehad met Apple support. Er wordt gewerkt aan het probleem. Boeken die niet van ITunes afkomstig zijn, schijnen voor het probleem te zorgen. Heb je alleen boeken via ITunes, dan zou er geen probleem moeten zijn. Zodra er echter een boek van een andere leverancier in IBooks wordt geopend, worden alle boeken, ook die via ITunes zijn aangeschaft geïnfecteerd. Apple noemt opnieuw het op Kobo plaatsen van de andere boeken als tijdelijke oplossing. Om ITunes boeken te kunnen lezen, zouden alle andere boeken verwijderd moeten worden en vermoedelijk de ITunes boeken er opnieuw opgezet moeten worden. Ik hoop dat ik het verhaal goed begrepen heb.