Tekst in Photoshop spoorloos! AAA!

Hallo mede maccers!

Ik heb een probleem met de tekst in photoshop. Zodra ik een opmaak heb gemaakt voor bijvoorbeeld een pop-up of een website, sla ik 'm netjes op. No problem so far… :?

Dan open ik 'm weer om een aanpassing te maken, maar dan! :x
De volgende foutmelding:

Er hebben zich problemen voorgedaan bij het lezen van lagen
(hier staan de namen van de tekstlagen die hij niet meer kan lezen)
omdat de laag geen geldige tekstlaag is. Bepaalde lagen gebruiken bestaande pixelgegevens.
Doorgaan? (OK) (annuleren)

Dan zijn al mijn tekstpagen pixels, en kan ik het wel shaken! :frowning:
I’m out of ideas… heeft iemand een idee wat ik hier aan zou kunnen doen? :oops:

Bedankt vast! :finderoud:

Hoe heb je hem opgeslagen: als .PSD? Welke versie? Het kan misschien ook met een font probleem te maken hebben. Het klinkt mij erg vaag in de oren, heb hier zelf nog nooit last van gehad. Alleen als ik bv een photoshop document open in een lagere versie (op een andere mac) dat bepaalde laagstijlen etc niet herkent worden.

of is het font dat je gebruikt hebt in je document op het moment als je het bestand heropent, niet actief ?

Nou, dat is het 'm net, de fonts zijn allemaal actief, ik gebruik ATM 4.6.1. Ik heb Photoshop 7.0 en open het ook alleen met dat programma, in de tussentijd wordt het bestand niet geopend op een PC of andere mac, maar toch geeft ie die foutmelding. En het gekke is, bij de een doet ie het wel en in een ander document met hetzelfde font, zelfde grootte, zelfde anti aliasing...

Daarom, ik heb alles al geprobeerd, photoshop opnieuw installeren, voorkeuren weggegooid, ATM opgeschoond en fonts opniew ingelezen, herstarten… het mag allemaal niet baten

BOEHOE! :cry:

Wij hebben ongeveer hetzelfde probleem. Dezelfde foutmelding, maar dan met Photoshop 6 op Windows. Maar alleen met psd's die met Photoshop 7 op Mac zijn gemaakt.

Soms lukt het om zo’n psd’s te openen. Soms niet.

Het is onvoorspelbaar wanneer een psd foutloos opent in PS6 op Win, maar als dat lukt, is de ‘oplossing’ alle tekstlagen verwijderen en onder een andere naam bewaren. Daarna hoeven we ‘alleen maar’ de tekstlagen opnieuw te maken.

Geen oplossing, maar je bent niet alleen…

Wm

Topic verplaatst naar Beeld :)

Ligt het niet aan de versie van photoshop? Ik heb zelf ook photoshop 7 gehad en die zat vol met bugs. Als je bijvoorbeeld een afbeelding bewaard als tiff met lzw compressie, kun je m daarna niet meer openen. Ik zou proberen m te openen met versie 6 of CS. En waarom gebruik je ATM? Suitcase is voor OSX veel beter. Draait hier als een tierelier.

Bovendien is de ontwikkeling van ATM door Adobe gestopt.

ATM gebruik ik nog, maar binnenkort stapt onze zaak over op OSX 10.3.

De hele Studio word aangepakt, dus dat heeft nogal wat teweeg gebracht… En straks ook zo’n mooie OSX Server :stuck_out_tongue:

Dan hebben we ook de nieuwe pakketten van CS en dus ook een ander fontsysteem…

Op mijn iBook G4 gaat het allemaal wel goed, dus dat is het 'm ook denk ik… Op een gegeven moment houdt deprogrammatuur het ook voor gezien en wil het met pensioen

Bedankt voor het meedenken allemaal!