Tekst invoegen met Photoshop

Hallo,

Ik heb een vraag over de tekst invoegen met Photoshop 7.0. Ik heb klassenfoto’s gemaakt op mijn vorige school, maar nu wil ik onder aan de foto’s zo’n regel tekst maken met de naam van de school, jaar en klas. Hoe krijg ik deze tekst netjes bij alle foto’s op één plaats (links onder). Is er een uitlijn functie hiervoor, zo ja, waar?

Groeten Sybren

Alvast bedankt!

Appletje R - Rulers Op die manier weet je precies waar je de tekst kan neerzetten

wanneer je een hulplijn kiest kun je ook de waarde ingeven in percentages, bv. een verticale of horizontale lijn op 90% van het beeld, zo heb je ongeacht de grootte van het beeld een hulplijn op telkens dezelfde afstand van de rand.

Wat misschien helemaal handig is, omdat je op meerdere foto's exact dezelfde bewerking uitvoert....

Alle handelingen die je doet ‘recorden’ in een nieuwe zgn. ‘action’ (in het 'Window > Actions-tab > New Action (-kiezen uit het uitklapvenster), na alle handelingen (de teksten zetten, dus) op de ‘stop’ knop drukken, klaar).

Dan kun je op iedere foto deze zelfde handeling automatisch laten uitvoeren (betreffende action kiezen en op de ‘play’ knop drukken), hoef je alleen na de action nog de tekst te wijzigen.
8)

Hierbij ga ik ervan uit dat alle foto’s het zelfde formaat hebben, trouwens.