Tekst naar HTML omzetten - en met welk programma het best?

Ik werk voor een krant. Nu de webkrant meer aandacht verdiend dan vroeger, worden de artikels omgezet naar HTML. De pagina's opgemaakt in de goede oude PageMaker, worden dan geconverteerd naar HTML. PageMaker is een uitblinker in het foutloos omzetten, terwijl Microsoft nogal veel brol aanmaakt, die dan weer in DreamWeaver moet uitgekuisd worden. Nogal omslachtig. Dus kennen jullie een beter programma om vlug en accuraat tekst uit Word om te zetten naar HTML?

Gewoon kopieƫren in MS Word en plakken in DreamWeaver. Anders mbv een import functie in DW. Of wil je de boel automatiseren? Eventueel opslaan vanuit Word als platte tekst en als dat niet 'schoon' is, door Simpletext halen. Dan zou het wel schoon moeten zijn.

Suc6

<html><body><blocknote> [tekst] </blocknote></body></html>

??

:slight_smile:

Adriaan

[quote:post_uid0="Adriaan Mol"]<html><body><blocknote> [tekst] </blocknote></body></html>

??

:slight_smile:

Adriaan[/quote:post_uid0]
Dit zijn alvast enkele trucs. Wat er echter bij PageMaker meer gebeurd is dat de opmaak wordt overgenomen: titel (groot kapitaal), intro (bvb vet) enz. Met een stijlblad kan men ook in Word een opmaak aanmaken. Mijn vraag blijft om vlug alle artikels met behoud van opmaak om te zetten naar HTML, een soort <batch>-programmatje. Ik las al iets over BBEdit, maar voor de rest ben ik een leek in Webtaal.

[quote:post_uid0="lusn"]Mijn vraag blijft om vlug alle artikels met behoud van opmaak om te zetten naar HTML, een soort <batch>-programmatje.[/quote:post_uid0] Enkele suggesties/opmerkingen: Zijn er geen extensies die PageMaker-opmaak omzetten/vertalen naar HTML of XML middels export o.i.d. Of is de opmaak soms te exporteren naar een stylesheet (CSS), die je weer eventueel zou kunnen combineren met een XML-bestand waar alleen de tekst in staat.

Succes!

Als je nog werkt met classic (ik denk het wel ivm PageMaker) zou je kunnen denken aan Go Click.... Een "kiezer" extensie die een en ander kan omzetten in html. (vanuit elke willekeurig "classic" programma.... Kijk maar eens [url=http://www.egveemnes.nl/DeBrug102002/okt2002.html]My Webpage[/url]... Dit is een pagemaker bestand wat is ingelezen en daarna "geprint" naar Go Click. Is exact hetzelfde bestand wat de drukker gebruikt voor de "papieren" uitgave.

MF

[quote:post_uid0="Macfan1965"]Als je nog werkt met classic (ik denk het wel ivm PageMaker) zou je kunnen denken aan Go Click.... MF[/quote:post_uid0] "GoClick" is de interessantse. Jammer dat het nog niet voor OX X is geschreven. Ik probeer het zeker uit. Bedankt

Ik heb reeds gemaild met "Go Click".......... Een OS X versie zit er ook voorlopig niet in. (Tenzij we met z'n allen gaan "Zeuren", dat willen ze er over denken)

MF