Een goede tekst voor een website schrijven is niet makkelijk. Tekst moet bondig, kort en toegankelijk zijn.
Wie weet een linkje naar de “do” and “don’t” voor het schrijven van tekst. Liefst zo duidelijk mogelijk want diegene naar wie ik het wil sturen heeft dit nooit eerder gedaan.
Het gaat niet aleen om de tekst, het gaat ook om de presentatie van die tekst. Gebruik geen blink of marquee, bijvoorbeeld. Zorg dat je een duidelijk helder lettertype hebt wat goed leesbaar is, ook bij een hoger contrast.
Ik weet niet zo snel een website hiervoor, maar ik zal je wel enkele tips geven:
[list:8cf1b70857]
[:8cf1b70857]zorg er in ieder geval voor dat je gebruik maak van hoofdletter, punten en komma’s (spreekt een beetje voor zich);
[:8cf1b70857]let erop dat internetters ongeduldig zijn, houd je tekst kort, maar gebruik tegelijkertijd een woordkeuze die blijft boeien (af en toe eens een leuke uitdrukking, gezegd);
[:8cf1b70857]markeer (dikgedrukt, cursief) belangrijke woorden of delen van zinnen;
[:8cf1b70857]zorg voor een duidelijk verschil tussen gewone tekst en links
[/list:u:8cf1b70857]
Maar weet je, tekst presenteren op een website is niet heel veel verschillend van een gewone tekst schrijven voor een werkstuk. Het moet kwalitatief gewoon in orde zijn. Punt.