Tekstblok toevoegen in 100 Word documenten?

Ik heb 100 Word documenten. Bovenaan ieder document wil ik hetzelfde tekstblok plaatsen. Hoe doe ik dit het snelst?

Thanks

Er zijn batch-plugins.

Maar eer je dat hebt uitgevogeld, heb je dat al 100 keer zelf gedaan.

Iets met een macro lijkt me!

Ik weet niet hoe je documenten zijn opgebouwd, maar je zou er een mailing van kunnen maken.

Alle tekst en opmaak die hetzelfde is doe je in het eerste document. Vervolgens voeg je alle afwijkende onderwerpen in vanuit een excel bestand.

In het geval van een mailing kun je het bijvoorbeeld zo instellen:

t.a.v. <Aanhef> <voorletters> <tussenvoegsel> <achternaam>

In excel maak je dan een kolom van al die variabele dingen. Het “t.a.v.” deel is natuurlijk op elke brief gelijk, dus dat staat al ingevuld.

Hoe je er komt in de meest recente versie van Word:
Mailings > Select recipients > use an existing list… > excel bestand kiezen

Met ‘Preview Results’ kun je checken of het programma doet wat jij wilt.

Stel dat het je 20 seconden per document kost (en dat doet het niet) voor openen, plakken, bewaren.
Dan ben je in een half uurtje klaar als je het handmatig doet.

Dat is een stuk sneller dan 4 uur zoeken naar een automatische oplossing. :slight_smile:

100 man ieder één document laten doen. Dat is het snelste.

Alison

Haha…

De oplossing van ‘mymac’ lijkt me niet zo gek. Het lijkt enigszins op het oude ‘mail-merge’ waarbij je een adressenbestand koppelt aan een standaardbrief.

…en “iemand anders het laten opknappen” is het makkelijkste :stuck_out_tongue:

@Night:

Dat zei Wim Sonneveld al eens (tegen de glazenwasser, die hij 8 meter naar beneden liet klimmen om hem te zeggen: “Dat mot je een ander laten doen”)! :wink: