Tekstvak in Flash

Hallo lui,

Tis weer eens zover.
Hele poos gezocht hoe het voor mekaar te krijgen dat als je een formulietje hebt. Als je niets hebt ingevuld er een pop-up venster in de flash movie verschijnt, dat je dan eerst op OK moet drukken voordat je weer wat in de tekstvelden kunt tikken.

Dus hoe kan ik het tekstveld uitzetten?
Dus niet onzichtbaar maar gewoon dat je er niet in kunt tikken.

Editable en Enable
Werkt allemaal niet :?

Niemand die mij kan vertellen hoe het wel moet? :(

Wat voor soort text field gebruik je? De Input Text of Dynamic Text? Want de Input Text kan je bij mijn weten niet uitschakelen, de Dynamic Text wel. Je kan natuurlijk altijd een transparante rechthoek over je textfield zetten en dan je muiscursor laten aanpassen naar de gewone cursor ipv de textcursor, maar dit is niet echt zo een propere oplossing denk ik :roll:

onKillFocus haalt de focus weg van de tekstfield. ook kun je movieclip maken met dezelfde variable als in input field in een dynamisch textfield. inputtxtfield weg, hup daar is dynamisch met dezelfde tekst...maar niet meer editable.

cheers.

Nog niet geprobeerd trouwens, maar is het misschien mogelijk om het type van het teksvlak met actionscript te veranderen? Dus terwijl het swf-je loopt, zeggen dat een input-field veranderd moet worden in een dynamisch field?

Als het kan, dan kun je gebruik maken van:
TextField.type=“dynamic”; om een textfield dynamisch (en dus niet editable) te maken, en TextField.type=“input”; om een textfield weer wel editable te maken…