Tel jij je wisselgeld altijd na?

Als jij net boodschapen bent wezen doen en weer eens een stapel eurocenten terug krijgt, tel je het dan altijd na?

Zelf heb ik echt een hekel aan al dat wisselgeld. Ik tel het echt nooit na en betaal dan ook meestal gewoon met de pinpas.

ik tel altijd na, maar dat doe ikvoordat zehet me geven

Leve pinnen!

Ik pin altijd.
Cash geld moet ik niks meer van hebben… Heb het ook nooit bij me, tenzij ik de kroeg in ga.
Of naar de Mc, want daar kun je helaas niet pinnen.

Ok, pinnen heeft zn nadelen, je geeft het sneller uit, maar tis minder gekloot bij de kassa en tegenwoordig kun je al beginnen met pinnen als ze de boodschappen nog aan het scannen zijn :smiley:

Hoef je alleen nog maar op ‘Ja’ te drukken en klaar.
Ideaal!

In Cash geld kun je nog zwemmen. Met een pinpas kan dat niet.

Grotere uitgaven (> 20 Euro) gaan bij mij meestal wel met de pin. Daaronder vaak nog wel cash.

Ik heb een grote hekel aan van die pubers die ´s ochtend vroeg op het station weer zo nodig een pak peuken met pin moeten betalen en dan weer niet voldoende saldo hebben etc. terwijl ik een croissantje wil halen voor in de trein.

Kleinere bedragen doe ik nog steeds cash, dat gaat het snelste. Ik tel mijn kleine geld uit, on onthou hoeveel dat ongeveer is. Ik weet dan snel of ik een klein bedrag cash kan betalen of niet. Benzine pin ik b.v. wel. Pomhouder hebben er een hekel aan grote bedragen cash in huis te hebben, i.v.m. overvallen die helaas nog steeds voorkomen.

Benzine betaal ik aldijt contant. Ik moet er wel bij vertellen dat een gewoonte aangezien ik over de grens tank.

Ik gok meestal of dat wat ik in mn hand krijg klopt.. en slechts zelden zit ik ernaast... Idem aan Zora onthoud ik altijd wat ik in mijn portemonnee heb, zodat ik weet of ik iets cash kan betalen of niet :)

Ik pin praktisch altijd. En pin vaak wat cash bij, dan heb ik altijd flappen in de zak zonder speciaal naar een pinautomaat te hoeven lopen.

Cash alleen als het een paar euro is. Of als m’n zoontje in het hobbelding bij de supermarkt wil …

Geen Chipknip.

[quote:1506d3b9e1="maceddy"]Of naar de Mc, want daar kun je helaas niet pinnen.[/quote:1506d3b9e1] Er is in Utreg een proef van start gegaan naast de Mediamarkt. Je kan daar tegenwoordig ook pinnen bij de Mac. Hopelijk gaan ze dit snel in de rest van het land doorvoeren.

Nooit om eerlijk te zijn. Wat ik wel laatst een keer (perrongelijk) deed, was tegen de dame achter de kassa bij Albert Hein zeggen bij het wisselen van mijn geld "doe maar 35 euro", zo in de zin van, de rest is fooi - waarop zei bedankte. Kwam er later achter dat ik haar 20 euro had gegeven i.p.v. van de 50 euro dat ik dacht. :)

Ik tel eerlijk gezegd ook niet na. Misschien zou je dat wel moeten doen, maar goed... Voor de rest pin ik ook redelijk veel eigenlijk, makkelijker en preciezer. Alhoewel? Checken jullie het bedrag in dat pinapparaat voordat je op *JA* drukt?

Ik tel het geld half na... als de kassa juffrouw/meneer er een paar centen naast zit maakt me dat niet uit ;)

Altijd cash, behalve als ik tank want daar heb ik een tank pas voor.

Ik heb zo vaak meegemaakt dat ik wilde pinnen (vooral bij de AH) en dat het niet kon, ik sta liever niet voor aap in de winkel.

Niet omdat het saldo te laag was maar omdat hij mijn pasje niet pakte, als je constant pasjes moet aanvragen bij de bank ben je dat op een gegeven moment ook zat.

Grappig detail is dat ik altijd prima kan pinnen bij pin automaten.

Ik tel mijn wisselgeld altijd na. :wink:

Ik probeer ook zoveel mogelijk gebruik te maken van de Chipknip voor kleine bedragen, anders is het pinnen. Als die *&#% Postbank nou gewoon mee had gedaan met de echte banken i.p.v. met hun eigen chipper, dan was het misschien wel een succes geweest.

Alleen als ik uit ga, heb ik ook contant bij.
En ik controleer wel de bedragen voordat ik op ja druk, maar tel het wisselgeld alleen maar mee of helemaal niet. Ik let wel op het briefgeld.

Altijd cash..... Heb daar zo mijn eigen redenen voor....

Soms PIN ik zodat het duidelijk is dat ik daar geweest ben, maar voor een echt alibi bewaar ik wel altijd de bonnentjes…

Nou heb je mijn verhaaltje helemaal in stukken gesmeten :evil:

Grote bedragen altijd pinnen

kleine bedragen altijd cash. Meestal geef ik een briefje en dan reken ik alvast in mn hoofd het verschil na.

[quote:ed2c4ed7d7="Titel van dit topic"]Tel jij je wisselgeld altijd na?[/quote:ed2c4ed7d7]

Ehm… ikke niet :stuck_out_tongue:

Nee ik tel het niet op de eurocent na, maar kijk wel of het in 1 oogopslag een beetje klopt. Ik heb vroeger, toen we nog met de gulden betaalden, wel eens een 5 gulden stuk terug gekregen ipv 5 cent haha, vond ik niet erg hoor! Ik kwam er trouwens pas buiten achter, ff checken of ik dat echt wel goed zag haha! Ja moeten die caissières maar goed hun werk doen hoor!