Tele2 goed of slecht?

Ik twijvel... Ja ook ik wil graag het goedkoopste internet abonnement en dan kom ik op Tele2 (voorheen versatel). Ik denk dan aan die met ruim 50 tv- & radiozenders, videotheek, live eredivisie (dat hoeft dan weer niet maar is er wel), gesprekskosten € 0 ct/pm en als klap op de... tot 20 / 1 Mb/s

Maar… moet ik daar aan beginnen en zijn er mensen met ervaring!?..

Heb al tele 2 sinds het begin.Sinds ik een nieuw modem heb gekregen ben ik zeer tevreden.Stabiele snelle verbinding en retesnel.Ook is de helpdesk sinds de overname oor Tele 2 sterk verbeterd,

Goedkoop is duurkoop.... Dit heb ik van het forum van tweakers.net (vergelijking met InternetPlusBelen van KPN)

• contractsduur van 24!!! maanden. KPN 12 maanden contractsduur daarna per maand op te zeggen

• Altijd een start tarief a 3,6 eurocent binnen de regio en 4 eurocent buiten je regio. Bellen kost je overdag 2,3 eurocent binnen je regio en buiten de regio is het 3,1 eurocent (http://www.tele2.nl/webwi...et/tarieven/nationaal.xml) KPN vast start tarief van 5 cent maar alleen buiten je eventuele voordeelopties als belonbeperkt weekend/altijd daarnaast is bellen 2,5 eurocent ongeacht regio en alleen buiten je voordeelopties

• Naar mobiel altijd starttarief van 4,6 eurocent dan 15,5 eurocent naar tele2 mobiel, 16.5 cent naar kpn/vodafone en 18,2 naar orange/telfort t-mobile (in het weekend is het iest goedkoper) http://www.tele2.nl/webwinkel/compleet/tarieven/mobiel.xml KPN start tarief van 5 cent en dan 16,5 eurocent ongeacht welke aanbieder

• Buitenland bellen lijkt kpn wat goedkopen als ik zo ff snel over de beide lijsten heen kijk. http://www.tele2.nl/webwi...rieven/internationaal.xml / http://www.kpn.com/kpn/show/id=1125239

• Maar 1 emailadres (niet duidelijk of dit 1 mailbox waar je meerdere aliassen aan kan hangen of echt 1 adres). 20MB opslag ruimte. KPN 4 mailboxen waaraan je elk 5 aliassen kunt hangen. Standaard 20mb groot maar uit te breiden tot 200mb.

• Tele2 niet mogelijk icm ISDN

• Alleen maar keuze uit een 4Mbps/1Mbps adsl verbinding (of als dat niet mogelijk is ene langzamere variant) KPN 4 tal varianten en variatie in belpakketten.

• KPN komt binnenkort ook met IPTV, wat waarschijnlijker iets beter uit gaat zien dan bij tele2 (ontvanger met HDD, contract met Publieke Omroep ‘uitzending gemist’.

Succeds met de keuze!

CistroN ADSL speedtest

Your current bandwidth reading is:

11.80 Mbps (ATM line rate)

which means you can download at 1.28 MB/sec. from our servers.

33.6 kbps dial-up
56.6 kbps dial-up
64 kbps ISDN
128 kbps ISDN
512 kbps DSL
1024 kbps DSL
2048 kbps DSL
4096 kbps DSL
8064 kbps MAXX DSL
12080.865 kbps YOU

Retest Close

VPN ook niet mogelijk zie ik... [url]http://www.fiberworld.nl[/url] misschien ook nog wat, daar heeft natuurlijk weer helemaal niemand iets mee...

[quote:b3d61bf0b3]CistroN ADSL speedtest

Your current bandwidth reading is:

11.80 Mbps (ATM line rate)

which means you can download at 1.28 MB/sec. from our servers.

33.6 kbps dial-up
56.6 kbps dial-up
64 kbps ISDN
128 kbps ISDN
512 kbps DSL
1024 kbps DSL
2048 kbps DSL
4096 kbps DSL
8064 kbps MAXX DSL
12080.865 kbps YOU

Retest Close[/quote:b3d61bf0b3]

Leg eens uit, ik snap hier niet veel van. Welke aanbieder is dit nu?

Tele2 is extreem slecht. Klaar.

Die paar mensen die geen problemen hebben zijn eerder uitzondering dan regel. Hun helpdesk is om te janken, ze zijn altijd te laat met aansluiten, en te vroeg met incasseren, er uberhaupt van uit gaand dat ze het goede bedrag incasseren, want het zal eerder een te hoog bedrag zijn. Daar komt bij dat zowel hun TV als hun Telefonie ver onder de maat is… Tele2 zou wel een een dochteronderneming van Chello kunnen wezen als je naar de kwaliteit kijkt.

oke... maar ik wil dus ongeveer 10 mbs internet incl. bellen en graag iet met digitale tv. Nu is er veel NIET mogelijk in het wonderschone plekkie waar ik woon. KPN is een solide bedrijf waar ik wel vertrouwen in heb, echter betaal je daar 70 Euri+ voor zoiets... en dat is naar mijn idee ietsie te veel...

Als iemand iets weet, hou ik mij van harte aanbevolen!, ga zoals ik het nu bekijk voor www.fiberworld.nl, hoewel ook weinig mensen daar ervaring mee hebben.

Was tevreden over Quicknet, tot ze gingen stunten en je nu een vergelijkbaar abbon. voor 5 euro minder kunt krijgen en dan ook nog 5 x zo snel!! (en dat bieden ze mij na herhaalde mails dus niet aan)

KPN is een stuk meer geld, maar niet per se duurder. KPN staat er om bekend ook daadwerkelijk te leveren wat ze beloven, in tegenstelling tot veel "goedkopere" aanbieders... Die lagere kosten komen namelijk ergens vandaan, en dat is 9 van de 10 keer door te besparen op service, onderhoud...

Ikzelf heb deze combinatie:

• ADSL direct 6 mb.
• Digitale TV.
• Bel budget abbo.

Dit kost mij dus € 67,50 Dat is best wel een bedrag, maar als ik bedenk dat ik in die 4 of 5 jaar dat ik abbonee ben nog geen enkele storing heb meegemaakt, ben ik dik tevreden. Als ik dan bij mensen thuis kom die zo’n prijsstunter hebben, hoor ik alleen maar klachten… 5 dagen per maand zonder internet e.d. is doodnormaal bij dergelijke bedrijven, dat soort frustraties heb ik dus geen zin in, en ik betaal dan ook GRAAG extra voor hogere kwaliteit. ( om precies diezelfde reden heb ik dus ook een Mac )

[quote:cf3bcbedab="#man"]ga zoals ik het nu bekijk voor www.fiberworld.nl, hoewel ook weinig mensen daar ervaring mee hebben.[/quote:cf3bcbedab] Ik zie wel dat de abonnements-prijzen erg leuk over komen, maar onder het kopje "administratiekosten" staat ineens 25 euro... is dat elke maand ? Dan ben je namelijk net zo "duur" uit als met KPN

Bel voor de aardigheid hun helpdesk eens en turf hoe lang je betalend in de wacht staat. Dan heb je een idee wat je staat te wachten als er echt een storing is.

Vanmiddag wat info gevraagd 2 minuten a 70 eurocent

Ik heb sinds verleden week dus Tele2 compleet. Dat is 4mb/1mb internet + bellen. Tot nu toe gaat het goed. Waar ik alleen niet tevreden over ben is dat de draadloze modem die meegeleverd is, geen goed signaal uitgeeft. Nu zit ik zo gemiddeld 300 kb/sec (met pieken van 500 kb en dalen van 60 kb) en met het draadje zat ik continue op 450 kb. Dit is een tijdelijke situatie en het draadje komt ook weer snel terug. Als mijn vrouw aan het bellen is merk ik wel dat het internet trager word, maar ik weet niet of dat nou aan haar ligt :P of aan het signaal wat op dat moment minder word.

En ach die gesprekskosten, daar hoef je het niet voor te doen. Althans bij mij was dat geen reden. Bij mij was de reden dat ik €18 per maand betaalde voor iets wat ik nu gratis heb. Want de gesprekskosten zijn vrijwel indentiek.

Dus conclusie: ik ben redelijk tevreden, maar ik hoop dat het wel beter gaat werken, als ik weer aan een draadje zit.

jij heb 4 mb.., is daar een reden voor?

je wil 20 mb… sorry meneer daar zijn we mee bezich…

Bellen via voip is net zo iets als skype, dus dat vraag wel wat bandbreedte. Vandaar dat je het merkt aan de snelheid als er iemand tegelijk belt.

Hoet Tele2 verder is weet ik niet, ik zit er zelf ook aan te denken. 30 euro per maand voor telefoon en internet samen is best goedkoop.
KPN heeft tegenwoordig ook zoiets: Internetplusbellen. Dat kos 5 euro meer, maar is wel langzamer. Voor bijna de zelfde snelheid en ook 2 telefoonlijnen betaal je 40 euro.

Hans

Ik was zelf zo stom om in september 2005 een Versatel (=Tele2) abonnement te nemen. Het begon er al mee dat de installatiemonteur het niet werkend achter liet. Toen het een week na oplevering eindelijk ging werken was de snelheid echt om te huilen, nauwelijks de snelheid van een inbelmodem.

Tig keer met de helpdesk van Versatel gebeld, dan zou het na een week werken, dan weer na 3 dagen, dan de volgende dag. Die van de volgende dag heb ik drie dagen achterelkaar moeten aanhoren. Korom ze houden je alleen maar aan het lijntje.

Na ruim twee weken met een niet werkende verbinding gezeten te hebben een aangetekende brief gestuurd met mijn klachten en hen een termijn van 2 weken gegeven om het op te lossen. Na nog twee weken ellende en geen enkele reactie van Versatel, per aangetekende brief Versatel in gebreke gesteld en de overeenkomst op grond van wanprestatie ontbonden.

Toen er eindelijk een reactie van Versatel kwam was dat er een van dat je niet tussentijds kan opzeggen en dat ik het jaarcontract moet uitdienen.

Ik ben toen via een telco migratie gehopt naar Direct ADSL van KPN en dat werkte meteen probleemloos.

Versatel bleef ondertussen gewoon doorgaan met incasso’s incasseren. Deze heb ik toen uiteraard gestorneerd en vervolgens heb ik de bank gevraagd om het rekeningnummer van Versatel te blokkeren. Ze begonnen toen met aanmaningen te sturen en vervolgens werd incassobureau Intrum Justitia ingeschakeld. Zij bleven elke maand ook maar rekeningen sturen totdat ze in februari met de mededeling kwamen dat als ik nu niet ging betalen ze een gerechtelijke procedure gingen opstarten om de vordering op mij te verhalen

Vervolgens kreeg ik het incassobureau aan de lijn. Ze wilden toch eerst wel weten wat er nu precies speelde, de werkelijke situatie vertelt Versatel natuurlijk niet aan het incassobureau. Toen ze het verhaal aangehoord hadden begrepen ze dat Versatel fout zat en het zou na het schrijven van een bezwaarschrift wat hen betreft afgehandeld zijn. Na het schrijven van het bezwaarschrift stroomden inderdaad de creditnota’s van inmiddels Versatel binnen.

Ik lijk er dus eindelijk van af te zijn, je moet je alleen niet laten intimideren door dit soort oplichters. Mijn ervaring met Versatel/Tele2 zijn dus niet bepaald positief. Het product is niet alleen slecht, het bedrijf is ook doof voor alle klachten en doet geen enkele moeite om de problemen op een normale manier op te lossen.

Heb nu InternetPlusBellen met een 6mb lijn en dus VOIP. Lekker snel, makkelijk in gebruik en niet TE duur. Ik ben zeer tevreden (alleen de instellingen van die Eperia Box zijn niet ideaal).

waarom is de Eperia Box niet ideaal?

wat dacht je van http://www.wanadoo.nl/adsl/ ik heb het al een tijdje en ben er erg tevreden over. sinds de firmwareupdate 3 maanden geleden geen enkele storing meer gehad. daarvoor ook zelden. Geen datalimiet !

Kijk..., helaas woon ik in een achter gebleven gebied voor veel providers (en zelfs KPN) Die 20 MB haal ik in het wonderschone plekje Meppel dus niet! net zoals digitale TV van KPN (zojuist een mail verzonden, wel een nieuw logo maar een landelijke dekking ho maar!)