telebankieren rabobank en OS X - iemand ervaring met telebankieren

hallo heeft iemand ervaring met telebankieren van de rabobank? naar verluidt, schijnt dit nog steeds problemen, op te leveren onder OS, is dit zo??

Ze zeggen dat je dan virtueel PC moet gebruiken, maar dat heb ik niet, en wil ik eigenlijk niet, maar kan ik wel bankieren ??

Hoi,

Ik gebruik telebankieren nu al bijna 2 jaar, eerst onder OS 9 en nu probleemloos onder OS 10.1.5. Nog nooit :slight_smile: een probleem gehad, dus ik zou zeggen: Gewoon doen. :smiley:

Groeten,

Willem :wink:

IK gebruik het ook al een tijdje en heb nooit problemen. Als die er al zijn ligt het aan de Rabo. Een functie werkt niet......het adresboek...... werkt dat bij jouw wel Willem ? Als ik Netscape gebruik werkt het weer wel.

Rick

hoi bedankt voor je reactie, maar van welke bank??? want volgens zeggen gaat het met rabobank dus niet zo goed, als je wilt telebankieren, met jemac?

Hallo. Juist met rabo gaat alles goed. Ik kan je dit ECHT aanraden. in IE 5.2 loopt dit gewoon goed en snel.

Dus gewoon DOEN …

Zo, ik heb mij eerst maar even geregistreerd :p Om terug te komen op mijn 1e reactie (onder de naam Willem), met OS 9 werkte het adresboek van Rabo telebankieren wel, maar sinds een aantal maanden helaas :( niet meer, wat daar de oorzaak van is, ik zou het niet weten. Voor de rest werkt het dus perfect en kan het dus ook echt aanbevelen.

Groeten,

Willem

Allemaal bedankt voor jullie reacties dan zal ik maandag maar is ff gaan regelen telebankieren bij de rabo

bedankt mijn appeltje net aan d emac en nu al een macgek  :D

Ik zou ook eens kijken bij de SNS bank. Er is daar een demo te zien en de site heeft nog meer mogelijkheden dan de RAbo site. Tevens schijnt de beveilinging beter te zijn. Ik kan de MAC FAN zo vlug niet te voorschijn toveren maar ook zij waren meer tespreken over de SNS bank dan over de Rabo. Je kunt bij de SNS o.a betalingen waar je het niet mee eens bent zelf tetug laten storten. Bij de Rabo moet je terug naar je Rabo filiaal. ZO zijn er nog meer kleine voordelen...

Rick

allemaal wel leuk en aardig, dat de sns bank beter is, dat geloof ik ook wle, maar ja ik heb alles via de rabobank, dan zou ik dus voor telebankieren, over moeten stappen , lijkt me een beetje rigoreus, maar wel bedankt, mocht ik een andere bank zoeken, dan wordt het de sns, ga toch maar eens op de andere af, en probeer rabopakket, wel.

Allemaal bedankt voor jullie advies en reacties

Hee Appeltje, ben ik weer.

Er staat nog en post in over dit onderwerp. Ook bij software. hij is van Henk en heet 'Girotel en Explorerjava-applet'. Er komen allemaal mensen aan het woord die veel meer van java af weten dan ik. er worden veel suggesties gedaan over hoe je bankzaken te regelen via internet.

Zelf gebruik ik internet bankieren van ABN-AMRO. Lukt prima. Misschien is het voor jou al genoeg als je Mozilla ff download want dat schijnt goed te werken met dit soort dingen.

Suc6

Hoi  Tiny

weer bedankt, ik ga zo mozilla ff downloaden, maar vraag me nu af welke versie, of staat dat duidelijk bij mozilla vermeldt.
Kan ik dit doen via mozilla.com?? of moet ik dit elders halen.
Ander vraagje, ik ga zo mozilla ophalen, dan moet ik dit dus in de map applicatie van OSX doen? zo niet hoe dan wel, kun je me daar ff mee helpen?

alvast bedankt groetjes mijn appeltje, Anja

hallo allemaal,

ik ben overtuigs van het telebankieren via rabobank ga er direct werk van maken om het aan te vragen.

Tevens heb ik mozilla opgehaald en geinstalleerd, dus moet goedkomen, zo  niet, kom ik hier terug haha

bedankt allemaal mijn appeltje Anja

Hi allemaal,

Ik werk al enige tijd met RABO box.
Werkt prima, ik begrijp de problemen niet.
Wat levert Mozilla eigenlijk meer dan Explorer + Mac OS X.1.5???

Hans Flick

Hoi Hans

Nou zoals je kunt lezen, kan ik je daar geen eerlijk antwoord op geven, daar ik zelf geen ervaring mee hebt, maar zoals blijkt uit de reacties, schijnt er wat problemen met rabo bankieren, en IE 5.2 via OSX , dus vandaar, maar ik ga het wel proberen telebankieren, net als jij werk ik nu ook met OS X 10.1.5 en binnen kort stap ik over op 10.2, maar dat zal dan ook wel weer werken.

bedankt voor je mening
mijn appeltje

Nog eens, internetbankieren met Rabo, IDEAAL. Al moet ik zeggen, ook bij mij werkt het adresboek ook niet. Maar verder werkt het perfect, gewoon met alle versies OS X sinds 10.1 t/m IE 5.2.

Het enige waar ik gezeur mee heb gehad was met Netscape 6 onder OS9.

Weet iemand eigenlijk waar dat adresboekprobleem aan ligt? :slight_smile:

Hoi Passenger,

Nou als ik nu nog niet overtuigd zal zijn, dan weet ik het niet meer.
Heel mooi, ik werk momenteel ook met OS X 10.1.5 en heb o.a IE 5.2 dus moet goed gaan, hoewel ik niet precies een voorstelling kan maken, wat jullie bedoelen met het " adresboek werkt niet" dit zullen waarschijnlijk adressen zijn, waar je je betalingen aan verricht? sorry, maar ik heb nooit eerder aan telebankieren gedaan.

Dus mocht dit als dom overkomen, ik ben zowel met de computer wereld, maar ook met mijn macje beetje onbekend, maar wil wel het allemaal, en ik denk maar zo, beter laat begonnen, dan nooit geleerd !

Ik ga vandaag nog telebankieren regelen, en hoop dat het makkelijk in te stellen, en te installeren is, anders is hier vast wel iemand bereidwillig mij even te helpen. want over de hulp hier niets dan goed,TOP

mijn appeltje

Euh nee, dat adresboek is een ander verhaal.

Je hebt op je betalingenscherm een optie 'voeg toe aan adresboek'. Op zich goed ide, dat je elke rekening waar je aan betaalt zou kunnen opslaan, maar om de een of andere reden -dat was dus mijn vraag- geeft die optie geen reactie of loopt-ie vast.

Afgezien daarvan werkt het als een speer, ik heb al een jaar geen betalingsopdrachten meer bij de bank ingeleverd, niet nodig. Rabo doen dus, wel duidelijk aangeven dat je een Mac hebt, anders krijg je een apparaatje bijgeleverd, een kaartlezer, waar je geen moer aan hebt. Ik heb nu een klein calculatortje dat codes uitrekent, fluitje van een cent.

Hoi Passenger

Helemaal duidelijk wat je bedoeld met de functie , het is me duidelijk, en uiteraard zal ik ze melden dat ik een mac hebt, anders moet ik straks weer aan mijn pctje als ik de verkeerde hebt  :p  dus dat doen we maar niet haha

bedankt mijn appeltje Anja