Telefoon traceren via Imei nummer

Weet iemand hoe je een telefoon kunt traceren aan de hand van een Imei-nummer?

Familie van mij is op vakantie in Kenia en heeft meer dan twee weken niet van zich laten horen, op zijn iCloud word zij ipad en iphone niet weergegeven en zijn mail is al meer dan 1 week ook niet gelezen. Normaal gesproken meld hij zich om de twee dagen.

Nu zit ik te zoeken op internet voor het traceren van de Imei code.

Iemand een tip?

Wat ik kan vinden is dat je dit niet zomaar zelf kan doen. Alleen de politie i.c.m. de provider kan het nummer in een search gooien en dan zien met welke masten er verbinding is (geweest) en wanneer.

Dus ik weet niet hoe het zit met het als vermist opgeven van een persoon die op vakantie is, maar dat is denk ik wel de richting die je op moet.

Het gaat om mijn vader, we hebben politie en de ambassade al ingeschakeld.

Door regels mag de ambassade geen IMEI nummers traceren en de politie zal ‘ernaar kijken’

Ik had gehoopt dat er een snellere manier is om een en ander uit te sluiten of na te zien

Vervelende situatie. Je kunt ook de provider morgen eens bellen, wie weet helpt het.

Sterkte i.i.g. ermee.

Geen “find my iPhone”… :frowning:

Dit is niet fijn om te lezen. Ik geef je weinig kans bij de provider, vanwege privacy redenen. Maar als je ze met genoeg officiële documenten overspoelt (aangifte e.d.) moet het misschien wel lukken, bijkomend probleem is alleen dat de apparaten zich met zekerheid niet in Nederland bevinden en mogelijk enkel de Keniaanse provider toegang heeft.

Wat betreft iCloud, je kunt bij apparaten die offline zijn aangeven dat je bericht wilt krijgen als er een gevonden is.

Sterkte.

Ik weet niet of je de code al hebt bij deze.
Ga naar iTunes/voorkeuren/apparaten hou de muisaanwijzer op de telefoon en na enkele seconden laat hij dit zien.
De telefoon moet er wel instaan.

Heb je al gekeken hoe het bereik is in Kenia met mobiele telefoons? Als je familie veel op safari gaat: er is in de wildparken weinig tot geen bereik volgens mij.

Op zicht wel een goed punt betref het bereik, alleen als ik het goed begrijpt is er de afspraak om de 2 dagen contact te hebben.

Nog nieuws over jouw vader, Navara?

Helaas is mijn vader op 11 november door een aanrijding met een vrachtwagen om het leven gekomen. Hij was opslag dood. Een en ander heeft, ondanks dat de lokale autoriteiten op de hoogte waren van zijn identiteit, deze kon gemakkelijk achterhaald worden door zij paspoort en rijbewijs, veel te lang geduurd. Afgelopen maandag 18 november hebben wij bericht gehad van zijn overlijden.

Dank voor jullie meedenken maar helaas heeft onze zoektocht slechte resultaten geleverd en was de Nederlandse 112 meldkamer van mening dat voor het natrekken van de IMEI-nummers slechts tot de bevoegdheid van de wijkagent, in plaats van de daartoe bevoegde recherche.

De vermelding van vermissing in de nacht van 17 op 18 november werd afgedaan met de letterlijke woorden aan mijn moeder: " Mevrouw wij hebben het erg druk, erg liggen op dit moment belangrijkere zaken, maar als u daar dat wilt sturen wij morgen de wijkagent…

http://www.meppelercourant.nl/nieuws/staphorst/298887/fietser-henk-oosterveen-sterft-in-tanzania.html

Gecondoleerd en sterkte met het verlies Navara. Deze zag ik niet aankomen.

Ik heb mijn reality-check vandaag weer gehad, damn.

Wat een trieste situatie Navara! Heel veel sterkte voor jou en je familie.

Tjonge, wat triest, Navara.
Sterkte!
Ik voel i.h.b. met je mee omdat ik vorige week ook mijn vader heb moeten begraven; wel 79 jaar oud (jong), maar toch behoorlijk plotseling.
Ook bijzonder dat het zo’n fietser was; ik ben zelf ook een langeafstandsfietser.
Nogmaals heel veel sterkte!

Daar schrik je toch even van met een dosis rot gevoel…

Gecondoleerd en veel sterkte toegewenst met dit grote verlies.
Ook veel sterkte met de hele papier massa wat op jullie afkomt, het zal heel wat voeten in aarde hebben om je vader weer terug in Nederland te krijgen.

@GoeieDag, ook jij gecondoleerd met het zware verlies.
Hoewel 79 jaar een mooie leeftijd is wil je je vader nooit missen, ook al is hij 100

[quote=navara url=http://www.onemorething.nl/community/topic/telefoon-traceren-via-imei-nummer/#post-2625917 time=1385198928]

Helaas is mijn vader op 11 november door een aanrijding met een vrachtwagen om het leven gekomen.[/quote]
Toen ik dat verhaal in de krant las, had ik meteen het bange vermoeden dat er een link was met dit topic.

Gecondoleerd en sterkte de komende tijd!

Thanks, Pivni.